Ексклюзиви
понеділок, 20 серпня 2007 13:14

Мінтранс Росії: підриву "Невського експресу" не було

Звіт про причини аварії потягу N 166 "Невський експрес", підготовлений експертами Міністерства транспорту главі відомства Ігорю Льовітіну за гарячими слідами висуває лише дві версії причин аварії, що відбулася:

"Або одномоментне гостре руйнування верхньої побудови шляху, або деформаційне руйнування екіпажної частини локомотива, що потягло за собою схід потягу N 166 і вихід у негабарит першим і другим головним шляхом".

"Йдеться або про руйнування рейкошпальної решітки через дефекти або старіння металу під навантаженням. Або, що малоймовірно, вузол редуктора локомотива у зв"язку з несправністю випав вліво між першою і другою колісною парою і вибив рейку та частину двох шпал, залишивши в землі незначне поглиблення", — розповів власну версію експерт Федерального агентства залізничного транспорту Мінтрансу.

"У локомотива частково знесена верхня частина даху, — пояснив експерт. — Судячи з усього, щось звисало з контактної мережі шляху і вдарило прямо над кабіною машиніста. Він чисто інтуїтивно і цілком вірно, згідно інструкції, застосував екстрене гальмування. Це й послужило причиною сходу. Причому сходу незначного – з рейок зійшла тільки перша колісна пара, а вагони, що називається, "розібралися". При цьому нижня частина локомотива і всього потягу ціла. Була б версія підриву, так і написали б міністрові — "вибухова деформація".

Великі питання викликає і факт відсутності "воронки від вибухового пристрою еквівалентом 2 кг тротилу".

Експерт-вибухотехнік, що ознайомився з матеріалами попереднього розслідування, сумнівається в наведених фактах: "Не було ніякого вибуху, принаймні, еквівалентом в 2 кілограми тротилу, — заявив ветеран вітчизняних спецслужб. — На місці залишилося лише поглиблення діаметром 120 сантиметрів і завглибшки в 30 сантиметрів. При заявленому вибуху залишилася б як мінімум двометрова воронка, та й вагон, під яким стався вибух, відлетів би з полотна на кілька десятків метрів. Крім того, відбувся б великий викид щебеня насипу полотна, яким посікло б вагони, а цього немає."

Крім цього експерти відзначають і незвичайний для вибуху характер деформації рейки. При вибуху вона була б істотно викривлена. У даному ж конкретному випадку рейка фактично вибита, що підтверджує, скоріше, версію технічної причини деформації.

Ще більш заплутало ситуацію і те, що в першу чергу — близько чотирьох годин ранку — з місця події прибрали локомотив. Електровоз відвели в ТЧ-8 (Санкт-Петербург Моськовський-головний), у ремонтний-експлуатаційне бюро. Прибулих до Пітера 15 серпня експертів РЗ і Мінтрансу до локомотива не допустили, пославшись на проведення робіт вибухотехнічною лабораторією.

За словами фахівців, сама собою ідея швидкісного руху в Росії на даний момент не реалізовується. Максимальна швидкість руху потягів між Москвою і Пітером не може складати більше 160 кілометрів на годину — дорога не дозволяє. Потяги ж мчать зі швидкістю понад двісті кілометрів, і кожного разу для катастрофи достатньо фатального збігу обставин, повідомляє Твой День

Зараз ви читаєте новину «Мінтранс Росії: підриву "Невського експресу" не було». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 79692
Голосування Підтримуєте введення біометричного контролю на кордоні з РФ?
  • Підтримую. Тепер потрібно заборонити українцям їздити в Росію
  • Ні, нічого не дасть крім черг на кордоні
  • Потрібно вводити візовий режим
  • Краще заборонити росіянам в'їзд в Україну
  • Це нічого не дасть. Злочинці з РФ все рівно знаходитимуть способи потрапити в Україну
  • Досить повністю припинити транспортне сполучення з РФ
  • Сумнівне рішення. Такий контроль ще більше провокуватиме Росію. Можливе загострення на Сході
Переглянути