Соціально орієнтований бізнес потрохи, але впевнено набирає оборотів в Україні. Один з таких - бренд "Veterano Brownie". Більше 3-х місяців тому його заснував 27-річний Роман Набожняк з дружиною Юлією, 23 роки. Самі власники називають себе монопекарнею, так як виробляють всього один вид десерту – шоколадні тістечка брауні.
Восени минулого року Роман повернувся після служби в зоні АТО. Пробув там 14 місяців, 10 з яких - на лінії зіткнення.
"Одного дня я прийшла з роботи і застала Рому з випічкою. Він саме повернувся з Донбасу. Приготував брауні. Сказав, що знайшов рецепт в інтернеті. Він і раніше готував, але щоранку капкейки мені в ліжко не носив, - розповідає Юлія.
- Ми з'їли по шматочку. Лягли спати. Минуло 5 хвилин, і я говорю Ромі: "А там же ще залишилося". За ніч вдвох з'їли кілограм. Погано не стало. Тепер жартуємо, що це був перший знак того, що варто було готувати брауні і для інших. Перехід до підприємницької історії почався через більше ніж місяць".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: М'ятні тістечка "Брауні" поливають шоколадною глазур'ю
"Новий рік ми зустріли в Непалі, - говорить засновник бренду. - Одне з наших бажань було почати свою справу. Протягом служби я задумався, що робитиму після повернення. До АТО я працював в IT-компанії у відділі продажів. Колеги вмовляли повертатися. Однак мені потрібен був час, щоб відновитися.
Кулінарія стала своєрідним заспокоєнням. Я готував навіть на передовій. Люблю грузинську кухню, тому моє хачапурі спробували і там".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Військовий АТО відкрив кав'ярню у турагенції
- Коли бачилися з Леонідом, в мене вже був бізнес-план. Мав розрахунки, стратегію на декілька років наперед. Однак навіть після трьох місяців роботи кожного тижня вносимо корективи. Важливо, щоб нас не сприймали як бізнес, якому співчувають. Багато наших клієнтів не дотичні ні до волонтерства, ні до військового руху. Це не наші знайомі. Просто люди, які десь побачили, почули про наш брауні".
Сьогодні Роман з Юлією готують вдома. Замовлення приймають на сторінці в Facebook. Лінійку брауні розширили до 5-ти смаків. Також співпрацюють з декількома столичними кав'ярнями. Як запевняють молоді підприємці, кава і брауні – ідеальна пара.
Коментарі