Екологи заявляють, що дані, на які опираються держслужбовці, говорячи про ліквідацію забруднення, не відповідають дійсності.
Через рік після катастрофи російських суден у Керченській протоці члени україно-російської робочої групи з питань ліквідації наслідків екологічного лиха вважають, що небезпеки вторинного забруднення узбережжя та акваторії Чорного і Азовського морів немає. Однак кримські екологи не погоджуються з такими висновками.
Як зазначив голова республіканського комітету Криму з охорони довкілля Євген Бубнов, спільна робота двох країн з ліквідації наслідків катастрофи була досить ефективною. Влітку нарешті був піднятий та відбуксируваний до російського берега танкер "Волгонефть-139", з якого продовжували витікати у море залишки мазуту. Наразі вирішується питання про підняття ще трьох суден, щоб вони не заважали судноплавству.
Невирішеною проблемою Бубнов називає неврегульованість перевалки вантажів на якірних стоянках у Керченській протоці. Тому спільна робоча група має підготувати до грудня проект правил судноплавства у протоці та єдині екологічні вимоги до проведення рейдових вантажних операцій.
Однак голова кримської асоціації "Екологія і світ" Віктор Тарасенко заявляє, що дані, на які спираються держслужбовці, говорячи про ліквідацію забруднення, не відповідають дійсності. Він підкреслив, що через нестачу бюджетного фінансування фактично не проводиться моніторинг забруднення узбережжя та дна моря в районі катастрофи.
"Біда в тому, що мазут, так само як і на острові Тузла, лежить на дні Керченської протоки. За нашими підрахунками сотні тонн лежать, але чиновники від екології це заперечують", - зазначив еколог.
На думку Тарасенка, така позиція влади не відповідає міжнародній конвенції з охорони Чорного моря, до якої приєдналася Україна.
Нагадаємо, 11 листопада минулого року шторм став причиною надзвичайної події в Азовському та Чорному морях поблизу берегів Криму: протягом одного дня тут потонули чотири судна, ще шість сіли на мілину, отримали пошкодження два танкери. З російського танкера "Волгонефть-139", що розламався в Керченській протоці, в море вилилося близько двох тисяч тонн мазуту, на затонулих суховантажних кораблях, що також належали власникам із РФ, знаходилося близько 7 тисяч тонн сірки.
Морські катастрофи завдали великих збитків Кримському півострову. Зокрема, нафторподуктами було забруднено острів Коса Тузла - на 6 000 метрів у довжину та 300 метрів вглиб, повідомляє Німецька хвиля
Коментарі