Киян чекає новий удар по гаманцю! Вчора столичні транспортники пікетували мерію, вимагаючи підняти ціни на проїзд. З січня поїзди в столичному метро ходитимуть з 20-хвилинним інтервалом, а то і зовсім зупиняться. Такі перспективи чекають городян, якщо мерія не дозволить підняти вартість проїзду до 2 грн., а на наземних видах транспорту до 1,5 грн.
Так, услід за колегами з КП "Київхліб", які скаржилися на низькі ціни на свою продукцію, до шантажу удалися і співробітники підземки. Поки, правда, метро не зупинилося - обмежилися гучним попередженням. Як заявляли пікетники, через існуючі заборгованості не проводяться ремонти і реконструкції в підземці, застопорилося оновлення рухомого складу, низькі зарплати призводять до масових звільнень. За словами голови об"єднаних профспілок Київського метрополітену Олександра Мозольовича, незабаром може наступити день, коли метрополітен не зможе гарантувати городянам якісне і безпечне обслуговування.
Зрозуміло, що собівартість проїзду росте, як і вартість всього. Але тарифи в столиці - це більше політичне питання, ніж економічне. Перед виборами міська влада обіцяла, що не допустить підвищення цін ні на хліб, ні на проїзд в метро. Більш того, мер навіть піарився на найдешевшій в Україні "підземці". Звичайно, штучно утримувати ціни - це не метод. Але схоже, що зараз їх якраз штучно піднімають - дуже вже схожий сценарій на "хлібний".
Тоді, в липні, пекарі теж розтягнули транспаранти перед Київською адміністрацією. На кожному розі сурмили про те, що іншого виходу, як підняти вартість соціальних сортів хліба, немає. В результаті депутати Київради дозволили збільшити ціну на батон і "український". При цьому дотації з міськбюджету теж виділили. Виходить, з кишені киян гроші беруть двічі - в магазині за хліб, що подорожчав, і з столичного бюджету. Причому немає ніякої упевненості, що нові ціни обґрунтовані - адже виглядає все так, що влада вирішила їх підвищити в результаті погроз і шантажу, а не за тверезим економічним розрахунком. Те ж саме повторюється і зараз.
До речі, експеримент над киянами вже почався - з 1 вересня скоротили парність поїздів. Тепер в години пік вони їздять через кожних 2-3 хвилини, а не кожну хвилину. А вечорами поїзди доводиться чекати не менше 8-15 хвилин.
Втім, депутати запевняють, що можна обійтися і без метрополітенівського колапсу, і без подорожчання проїзду. Реклама - найшвидший і надійніший спосіб поправити матеріальний стан. Тільки брендування однієї станції обходиться компаніям в $250 тис. на місяць. Правда, зараз метрополітену від цього ні холодно, ні жарко. Компанії платять за розміщення реклами не комунальному підприємству, а фірмі-посередникові. Метрополітену ж перераховують сущі копійки - виходячи з тарифів, встановлених 8 років тому.
Негайно зайнятися проблемою пообіцяв секретар Київради Олесь Довгий, який вийшов до мітингуючих. Для цього буде створена робоча група, до якої увійдуть представники всіх фракцій Київради і транспортники. Разом з тим він підкреслив, що депутати не зроблять жодного кроку "без детального аналізу проблеми, без урахування інтересів транспортників і пасажирів". За його словами, "загальна мета - щоб столичний транспорт відповідав європейським стандартам".
Цікаво, хто там ще в черзі на підвищення тарифів? "Київводоканал" і "Київгаз"?
За матеріалом Мониторинг СМИ
Коментарі
1