понеділок, 14 лютого 2011 15:23

Астрономи запевняють, що у Сонячній системі є ще одна планета

У Сонячній системі, можливо, існує ще одна планета. Причому вона приблизно учетверо більше Юпітера - наймасивнішої з нині відомих планет, що обертаються навколо Сонця. Її орбіта пролягає в тисячі разів далі від Сонця, ніж земна. Тому небесне тіло досі не виявили.

Про це повідомляє Newsru з посиланням на британську газету The Daily Mail.

Планету вже назвали Тюхе - так звали грецьку богиню удачі, якій в давньоримській міфології відповідає Фортуна. Газовий гігант (до подібних планет належать також Юпітер, Сатурн, Уран і Нептун) розташований в хмарі Оорта - сферичній області Сонячної системи, що розташована приблизно в одному світловому році від Сонця.

Дані, що доводять існування Тюхе, будуть опубліковані до кінця 2011 року. На думку деяких спостерігачів, космічний телескоп Wise, відправлений NASA, вже зібрав їх, тепер їх має лише перевірити ще раз. Але на це може піти близько двох років, повідомив професор Деніел Уітмайр з Університету Луїзіани.

"Якщо доказ буде отримано, ми з професором Матес станемо на руки і пройдемося колесом, хоча це нелегко в нашому віці", - заявив він.

На думку професора Уітмайра, планета складається переважно з водню і гелію, за складом атмосфери нагадує Юпітер і, подібно Юпітеру, оточена кільцями і вкрита хмарами, завихрення яких утворюють плями.

"Слід очікувати й наявність супутників. У всіх планет, розташованих далі від Сонця, ніж Земля, вони є", - додав астроном.

Через великий розмір планети температура її поверхні порівняно висока - цілих -73 С. Це набагато вище, ніж у Плутона, адже для охолодження такого небесного тіла після формування потрібно багато часу.

Професори Уітмайр і Матес вирахували наявність Тюхе за відхиленням планет, які прибувають. З тих комет, що відстежили з 1898 року, п'ята частина проходила вище, ніж очікувалося.

З іншого боку, планета, якщо вона дійсно існує, має ще й притягувати до себе найближчі комети, але таких помічено не було.

У разі виявлення планети її статус і ім'я має затвердити Міжнародний астрономічний союз. Не виключено, що їй дадуть інше ім'я.

Зараз ви читаєте новину «Астрономи запевняють, що у Сонячній системі є ще одна планета». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua