В історії кожної країни є моменти, які стають справжнім випробуванням для її мешканців та бізнесу. Саме такий період Україна переживає зараз, об'єднуючи всі сили, аби протистояти ворожому вторгненню. Це історія не лише про військову боротьбу, а й про щоденні героїчні вчинки звичайних людей і підприємств, які намагаються допомогти якнайбільше в умовах кризи. У цій підбірці ми висвітлили історії кількох непересічних українських підприємств, що працюють у харчовій та агро сфері, щоби на їхньому прикладі показати нескореність українського бізнесу і українців.
Однією з таких компаній є Agricom Group, що об'єднала під своїми прапорами не лише бізнесові інтереси, а й активну участь у благодійності. Заснована у 2013 році, Agricom Group перетворилася в успішний агробізнес з вирощування сировини та виробництві зернових продуктів. Їхня ініціатива під власним брендом "Добродія" не лише забезпечує потребуючих харчовими продуктами, а допомагає відновити пошкоджені райони. У 2023 році, під час війни з Росією, компанія інвестувала $2 млн у другий етап реорганізації заводу, включаючи запуск нових виробничих ліній та створення нових брендів, зосереджуючись також на розвитку в ЄС. Не менш значущою є підтримка та допомога ЗСУ, доставка продуктів, закупівля амуніції та фінансування лікування військових. На ці потреби, згідно з повідомленями компанії, було перераховано понад 8 млн грн.
● Бренд "Харчі", заснований у 2014 р. і відомий як перший в Україні виробник повністю сублімованих готових страв, розпочав свою діяльність з виробництва бананової каші з сухофруктами для українських військовіх. З часом, попит у військових на продукцію зріс і "Харчі" перейшли до створення різноманітних сушених та 100% сублімованих готових страв, наприклад, український борщ зі свининою. Засновник компанії Станіслав Стародубцев використав свій попередній досвід у виробництві інгредієнтів для мюслів та зміг забезпечити військових корисними і легкими стравами швидкого приготування. Окрім того, компанія розширює свою допомогу і на цивільне населення — у 2022 році "Харчі" забезпечували своєю продукцією мешканців у найбільше постраждалих регіонах – Буча, Ірпінь, Гостомель, Чернігів та інші. Суворим випробування для компанії стало 21 вересня 2023 року, коли російський ракетний обстріл пошкодив їхні виробничі потужності. Попри важкі умови, "Харчі" швидко відновили роботу, продовжуючи підтримувати українців та навіть надихати. Адже цього року українській компанії попри все вдалося потрапити на прилавки найбільшого онлайн-ритейлера світу – Amazon.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У селах та на прифронтових територіях України з'являться мобільні аптеки
Ще одна вітчизняна продовольча компанія Corteva Agriscience зосереджує увагу на фермерах і сільських громадах, які переживають наслідки військових дій. Ці спільноти отримують підтримку у вигляді насіння, засобів захисту рослин і технологій, що допомагає їм підтримувати виробництво овочів, а також у нарощуванні обсягів їх зберігання та реалізації. Частина обладнання для переробки, включаючи сушарки та автоклави, буде закуплена завдяки фінансуванню від Corteva, що дозволить аграріям утримувати свої операції і забезпечувати ринки продукцією навіть під час війни.
Взаємодія із благодійним фондом Global Giving, підтримана Corteva, спрямована на надання гуманітарної допомоги українським громадам та прилеглим регіонам, що приймають біженців. Крім того, компанія виділила кошти благодійному фонду Let's Help для закупівлі продовольчих наборів для самотніх людей похилого віку в різних областях України.
Історії цих компаній – це лише незначна когорта прикладів того, як український бізнес вирішив стати солідарним і активним учасником у боротьбі за незалежність та мирне майбутнє країни. Ці історії надихають і нагадують, що об'єднані ми стоїмо непереможними перед викликами і загрозами, котрі нас оточують.
Процес забезпечення якісним харчуванням військових ЗСУ сьогодні має стратегічне оборонне значення. За реалізацію цього завдання відповідає Міноборони, яке заключає контракти на відповідні послуги з компаніями-постачальниками і виробниками їжі. Таких в Україні не так багато, адже обсяги потрібної кількості продуктів та їх оперативна доставка до військових частин, особливо у прифронтові та фронтові райони, надскладний обов'язок. Саме ж меню при цьому має бути збалансованим і передбачати значну кількість варіацій, відповідно до Каталогів харчування МОУ.
Коментарі