неділя, 10 березня 2019 02:24

Як подивитися в дзеркало: фотограф показує людську темряву
16

«Я завжди говорив, що якщо ви можете пояснити картину словами, ця картина погана. Для мене це вже не витвір мистецтва».
Фото: cameralabs.org
«Я завжди говорив, що якщо ви можете пояснити картину словами, ця картина погана. Для мене це вже не витвір мистецтва».
«Я завжди говорив, що якщо ви можете пояснити картину словами, ця картина погана. Для мене це вже не витвір мистецтва».
«Я завжди говорив, що якщо ви можете пояснити картину словами, ця картина погана. Для мене це вже не витвір мистецтва».
«Я завжди говорив, що якщо ви можете пояснити картину словами, ця картина погана. Для мене це вже не витвір мистецтва».

Фотограф із Південної Африки Роджер Бален володіє рідкісною здатністю встановлювати зв'язок з підсвідомістю глядача.

Бален - американець, який жив в Йоганнесбурзі з початку 1980-х років. Там він працював геологом. Згодом він розкрив в собі талант фотографа, пише Cameralabs.

Баллен знімає на плівку в чорно-білому режимі. Монохром, на його думку, підкреслює різницю між внутрішньо реальним і наносним, хибним, показним.

Персонажами його фотографій стають реальні відщепенці. Це південноафриканські бідняки, багато з яких до того ж інваліди або психічно нездорові люди. Свої химерні, емоційні, часто жахливі фотографії він знімає в занедбаних будинках південноафриканських міст. Деякі символи в його роботах повторюються: тварини, саморобні скульптури, маски, ляльки, ковдри, каракулі і примітивні картини.

"Мої фотографії відображають безглуздість людського існування", - зазначає автор. Вважається, що будь-який портрет - в якійсь мірі є автопортретом. Для Балена фотографія - це "спосіб дивитися в дзеркало".

Фотохудожник Роджер Бален знімає з людини звичні соціальні маски, оголюючи її сутність "Ідея Юнга про тіньове "Я", безумовно, присутня в моїй творчості, - каже він. - У кожному з нас знаходиться тінь (тіньовий попутник), якого ми придушуємо. Я часто думаю, що коли люди реагують на мої картини, темрява, яку вони бачать, є відображенням їхньої власної пригніченості".

Дитячі малюнки покривають стіни. Протези поєднуються з реальними кінцівками. Тварини з'являються в найнесподіваніших місцях. Він виводить людську свідомість зі звичної зони комфорту. Це навіть нервує. Для такого ефекту Роджер придумав спеціальний термін "баленеск". Так само називається і його значна 350-сторінкова ретроспективна фотокнига, випущена британським видавництвом Thames & Hudson.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Поцілунки з незнайомцями: фотограф показала провокаційний проект

"Балленеск несе дуже специфічну естетику. Ніхто інший в фотографії або навіть мистецтві не створює таких творів, які здатні миттєво потрапляти в підсвідомість людей. Це змушує людей думати про себе і міркувати про світ, і вони просувають свою підсвідомість вперед. Темрява не обов'язково погана чи зла, вона може означати світло. Істина може прийти з темряви і примирити зі страхами, - каже фотограф.


Львівська художниця Лідія Матвієнко презентувала кілька спокусливих картин з циклу "Казки для дорослих".

Жінка переконана, що дорослим казки не менш потрібні, ніж дітям. Хіба трохи іншого характеру, пише 24 канал.

Лідія Матвієнко говорить, що її казки – це суміш емоцій, почуттів, фантазій, еротики, любові та лібідо в однакових чи різних пропорціях.

Зараз ви читаєте новину «Як подивитися в дзеркало: фотограф показує людську темряву». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути