Фотограф із Південної Африки Роджер Бален володіє рідкісною здатністю встановлювати зв'язок з підсвідомістю глядача.
Бален - американець, який жив в Йоганнесбурзі з початку 1980-х років. Там він працював геологом. Згодом він розкрив в собі талант фотографа, пише Cameralabs.
Баллен знімає на плівку в чорно-білому режимі. Монохром, на його думку, підкреслює різницю між внутрішньо реальним і наносним, хибним, показним.
Персонажами його фотографій стають реальні відщепенці. Це південноафриканські бідняки, багато з яких до того ж інваліди або психічно нездорові люди. Свої химерні, емоційні, часто жахливі фотографії він знімає в занедбаних будинках південноафриканських міст. Деякі символи в його роботах повторюються: тварини, саморобні скульптури, маски, ляльки, ковдри, каракулі і примітивні картини.
"Мої фотографії відображають безглуздість людського існування", - зазначає автор. Вважається, що будь-який портрет - в якійсь мірі є автопортретом. Для Балена фотографія - це "спосіб дивитися в дзеркало".
Фотохудожник Роджер Бален знімає з людини звичні соціальні маски, оголюючи її сутність "Ідея Юнга про тіньове "Я", безумовно, присутня в моїй творчості, - каже він. - У кожному з нас знаходиться тінь (тіньовий попутник), якого ми придушуємо. Я часто думаю, що коли люди реагують на мої картини, темрява, яку вони бачать, є відображенням їхньої власної пригніченості".
Дитячі малюнки покривають стіни. Протези поєднуються з реальними кінцівками. Тварини з'являються в найнесподіваніших місцях. Він виводить людську свідомість зі звичної зони комфорту. Це навіть нервує. Для такого ефекту Роджер придумав спеціальний термін "баленеск". Так само називається і його значна 350-сторінкова ретроспективна фотокнига, випущена британським видавництвом Thames & Hudson.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Поцілунки з незнайомцями: фотограф показала провокаційний проект
"Балленеск несе дуже специфічну естетику. Ніхто інший в фотографії або навіть мистецтві не створює таких творів, які здатні миттєво потрапляти в підсвідомість людей. Це змушує людей думати про себе і міркувати про світ, і вони просувають свою підсвідомість вперед. Темрява не обов'язково погана чи зла, вона може означати світло. Істина може прийти з темряви і примирити зі страхами, - каже фотограф.
Львівська художниця Лідія Матвієнко презентувала кілька спокусливих картин з циклу "Казки для дорослих".
Жінка переконана, що дорослим казки не менш потрібні, ніж дітям. Хіба трохи іншого характеру, пише 24 канал.
Лідія Матвієнко говорить, що її казки – це суміш емоцій, почуттів, фантазій, еротики, любові та лібідо в однакових чи різних пропорціях.
Коментарі