понеділок, 29 липня 2013 10:00
Анатолій Кужель
Анатолій Кужель
Директор консалтингової компанії «De Facto Consulting Group» http://defacto.com.ua/

Правила реєстраціі вітчизняного бізнесу: зміни зовні чи зсередини

Понад місяць засоби масової інформації обговорюють тему реєстрації бізнесу за новими правилами. А все тому, що чиновники не втомлюються нахвалювати нововведення, які зекономлять час та гроші при реєстрації підприємства чи внесенні відповідних змін до відомостей про нього. Проте, що насправді змінилося з 1 липня і на що чекати представникам бізнесу, проаналізуємо через призму законодавства та практики.

Галасу наробив торішній нормативний акт (від 16.10.2012 №5461-VI), який, серед іншого, вніс зміни до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців". Введення нових положень відтермінували до 1 липня 2013 року. Проте зі змісту тексту було зрозуміло, що з вищезазначеної дати обов'язок по реєстрації юросіб та фізосіб-підприємців ляже на плечі Державної реєстраційної служби. Що, власне кажучи, і сталося. Відтепер за реєстраційні справи відповідатимуть не чиновники у виконкомах, а працівники територіальних органів Укрдержреєстру. Крім того, цій службі також передали повноваження щодо реєстрації об'єднань благодійних організацій, політичних партій, адвокатських об'єднань тощо.

Проте, за винятком гучної назви, вказана процедура істотно не змінилася. Скажемо навіть більше, держреєстратори прийматимуть у своїх кабінетах, у тих самих приміщеннях при місцевій держадміністрації, але з новою вивіскою при вході. Хоча з кадровим складом усе-таки будуть зміни. Адже вимоги до осіб, які претендують на посаду держреєстратора, стали жорсткіші. Якщо раніше там могла працювати особа з вищою освітою за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра або спеціаліста та стажем роботи за фахом на держслужбі не менш як один рік або стажем роботи в інших сферах управління мінімум три роки, то тепер обіймати таку посаду має право лише працівник із повною вищою юридичною освітою. Тому для постійних відвідувачів подібних закладів може стати справжньою несподіванкою відсутність знайомого держреєстратора на місці.

Нічого не змінилося і стосовно процедурних строків. Як і раніше, реєстрація юросіб де-юре триватиме три робочі дні, а для фізосіб-підприємців - два дні, хоча де-факто - може набагато більше. Проте представники реєстраційної служби обіцяють, що візьмуть під пильний контроль вказане питання.

А от тема реєстрації бізнесу "не виходячи з дому" вкотре на слуху. Йдеться про так званий електронний спосіб узаконення діяльності (www.rp.irc.gov.ua). Це нововведення запровадили 2012 року, проте воно не набуло особливої популярності. Нині чиновники знову наголошують, що цей спосіб усе-таке стане затребуваний. Та погодитися важко, оскільки, щоб піти таким шляхом, майбутньому бізнесмену слід витратити додатково як час, так і кошти на реєстрацію ключа електронного цифрового підпису. Тому цілком за норму, що в минулому більшість держреєстраторів узагалі не зіштовхувалися на практиці з подібним способом реєстрації бізнесу і навряд чи в майбутньому матимуть схоже задоволення. Крім того, інтернетом можна скористатися лише для первинної реєстрації. Якщо хочете внести зміни, то доведеться мандрувати кабінетами.

На нашу думку, якщо і переймати досвід зарубіжних країн, то з урахуванням усіх нюансів подібних процедур. Вдалим вважаємо досвід Грузії, де можна відкрити компанію за 13 хвилин - це норматив. І для цього навіть необов'язково йти до держорганів чи шукати інтернет. Достатньо звернутися в найближче відділення банку, де є уповноважений Мін'юстом співробітник.

У планах наших чиновників також щось подібне. Реєструвати бізнес дозволять нотаріусам, відповідний законопроект уже розробили. Для цього їм достатньо буде підключитися до спеціальної бази даних реєстраційної служби. Проте раніше січня 2014 року на таке полегшення не слід очікувати.Що з прогнозованого здійсниться та до яких результатів призведе, покаже час. Але те, що ми постійно живемо в режимі змін, - факт. І тут доречний вислів: у нас зміни на краще йдуть із такою швидкістю, що ніщо не встигає прижитися.

Зараз ви читаєте новину «Правила реєстраціі вітчизняного бізнесу: зміни зовні чи зсередини ». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути