Морський галузі України в цілому завдано збитків в близько 10 млрд грн через незаконну блокаду Росією судноплавства в Азовському морі в кінці минулого року.
Про це повідомив міністр інфраструктури Володимир Омелян в інтерв'ю Уніан.
"Це величезна сума, цифра наближається до позначки 10 млрд грн, якщо брати сукупно і державні підприємства, і "Адміністрацію морських портів України", і вплив на регіон. Ми завжди до цього серйозно ставилися, починаючи від будівництва Керченського мосту. Попереджували, що це буде політичний інструмент Путіна закрити Керченську протоку і, відповідно, акваторію Азовського моря", - сказав Омелян.
За словами міністра, ситуація з проходженням суден Керченською протокою зараз поліпшилася, адже раніше судна очікували в черзі по кілька діб.
Омелян додав, що задля уникнення збитків, судновласники почали переорієнтувати свої вантажі в порти, розташовані в акваторії Чорного моря.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Українського моряка Ейдера могли заразити гепатитом у РФ
"Ми маємо зараз загрозу іншого характеру, ми також її прогнозували - після цих подій судновласники неохоче надають у фрахт свої судна, оскільки розуміють ризик збитків у разі можливого простою судна. Тому їм набагато простіше працювати в акваторії Чорного моря з іншими портами, ніж з азовськими", - наголосив міністр.
За даними Омеляна, кожне п'яте незаконно зупинене Росією судно, яке простоювало по кілька діб в акваторії Азовського моря, належить європейським судновласникам. Його добовий простій оцінюється від 10 тис. до $ 50 тис.
Події у Керченській протоці стали, по суті, показником, наскільки виріс рівень воєнної загрози для нашої країни з боку Російської Федерації.
У Чорному морі, у Криму, 5-8 грудня були проведені широкомасштабні навчання. Ці навчання мали не тільки продемонструвати нам і всій міжнародній спільноті силу і перевагу РФ у Чорноморському регіоні, каже представник Головного управління розвідки Міністерства оборони Вадим Скібицький.
Коментарі