середа, 30 січня 2019 10:57

Керченський міст стрімко замулює сусідній морський порт

Керченський міст стрімко замулює сусідній морський порт
Керченський міст пришвидшив замулювання протоки. Фото: rbc.ua

Керченський міст спричиняє прискорення замулення протоки. Це давня проблема, яку успішно вирішували до будівництва споруди.

Про це розповів фахівець, який майже 20 років пропрацював у портах Керчі. Ім'я не вказують, повідомляє "Керч.фм".

Як пояснив експерт, багато років у Керченській протоці існувала проблема – замулювання. Це природний процес. Протягом багатьох років використовували очищення, яке допомагало сповільнити замулювання. Із 2015 -го темп істотно прискорився.

"У "нульових" роках очищення каналу було дуже рідкісним і дорогим заходом. Ситуація компенсувалася повільним замуленням. Після початку будівництва Кримського моста наприкінці 2015-го замулювання стрімко зросло. Портовики кажуть, що це через зміни гідродинаміки в Керченській протоці. Потік води з Азовського моря виносить пісок і мул, який не може повністю пройти повз опори мосту. Створюється ефект "гребінця". Потік води прагне обійти міст та іл заноситься до акваторії Керченської бухти, яка починає активно міліти", - пояснив фахівець.

Він зазначив, що замулювання також створює перешкоди для судноплавства в Керченській протоці: кораблі сідають на мілину.

"Якщо регулярно чистити канал, то судноплавство можна врятувати. Однак такий ефект також спостерігається в самій Керченській протоці. За останні роки там відразу кілька суден сіли на мілину на фарватері з Кавказької сторони в тих місцях, де раніше вони вільно проходили", - розповів експерт.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Росія пустить до Керченської протоки міжнародних спостерігачів

Він впевнений, що все це призводити до занепаду морської галузі Керчі, що в майбутньому може стати серйозною проблемою.

"Зменшення прохідної осадки дуже негативно впливає на можливості портів. І хоча самі порти не так швидко мілкішають, замулений Керченський підхідний канал зводить на "ні" переваги глибоководних причалів. Укупі з санкціями і новими вимогами законодавства, це вже, можна сказати, "вбило" морську галузь Керчі. Зарплати в морському секторі впали в кілька разів порівняно з рівнем 5-річної давності. Багато людей залишилися без роботи".

Обвалилися штучно створені насипи біля автодороги до Кримського мосту на окупованому півострові та зі сторони російської Тамані. Причиною стали сильні снігопади. Землю, яка обсипалась на трасу, прибирають робочі спецтехнікою. У деяких місцях зсуви ґрунту виламали ливнівки з плит.

Зараз ви читаєте новину «Керченський міст стрімко замулює сусідній морський порт». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 11170
Голосування Чи потрібно відновлювати постачання води з Дніпра в окупований Крим?
  • Ні. Окупанти повинні самотужки забезпечувати окуповану територію
  • Так. Там також живуть люди
  • Потрібно воду продавати задорого
  • Ваш варіант (у коментарях)
Переглянути