Покупці, які слухають інструментальну музику, купують більше. До таких висновків дійшли маркетологи мережі "Фуршет". Саме такі мелодії ставить у магазинах мережі внутрішня радіостудія "Студія Шоколад" пізно ввечері та в першій половині дня.
— Робимо це для того, щоб клієнт, який нікуди не спішить, залишився тут якнайдовше, — розповідає Світлана Савченко із "Студії Шоколад". — Виняток робимо для годин пік. Коли в маркеті багато покупців, умикаємо ритмічну музику — щоб активізувати їх, а також касирів.
— Я помічала, що вмикають святкові пісні, особливо знайомі з дитинства, — каже соціальний психолог 36-річна Наталія Лесенко. — Вони налаштовують людей на думки про вічне. З"являється бажання з головою поринути у свято. У цей момент категорія грошей повністю зникає з підсвідомості.
— Напередодні Великодня довго ходила по маркету, накупила чимало зайвих товарів. Узяла навіть кекс із медом, хоча з дитинства його не люблю. Точно вплинула святкова музика, — підтверджує 26-річна киянка Олена Борзак. — Я скуповуюся в супермаркеті "Сільпо" на Харківському шосе. Зазвичай там дуже голосно звучить реп та російська попса. Я тоді намагаюся швидше звідти вийти.
За словами Світлани Савченко, у "Фуршеті" російську популярну музику не вмикають.
— Вона відволікає: починаєш вдумуватися у зміст тексту чи просто оцінювати композицію на свій смак, — кажуть у "Студії Шоколад". — Заважає також гучна електронна музика — вона тривожна.
Музичним навіюванням користувалися ще в 1920-ті роки. Американець Джордж Склаур записав спокійну музику для пасажирів перших ліфтів манхеттенських хмарочосів. Аби пасажири не нервувалися під час довгого підйому в металевій кабінці, їм умикали "ліфтову музику". Впливати за допомогою мелодій на кількість покупок у магазинах почали в 1970-х роках у США та країнах Європи.
Коментарі