Українська влада під час карантину мала спершу перевести людей на віддалену роботу, а вже потім закривати транспорт, розповідає Gazeta.ua директор програми "Інфраструктура" Українського інституту майбутнього, колишній перший заступник міністра інфраструктури Володимир Шульмейстер.
Чи виживуть транспортні компанії?
Компанії, які мають свій транспорт, ті самі маршрутники, дуже постраждають і чимало втратять. Муніципальний транспорт врешті-решт ходитиме, але з обмеженнями на кількість пасажирів. Влада має підтримувати його фінансово із бюджетів. Думаю, створять відповідні фонди.
Чи правильно взагалі зробили, що закрили увесь транспорт (враховуючи, що частина людей все одно їздить на роботу)?
Це вимушений захід, спрямований на порятунок українців. На жаль, це зроблено незграбно, тому ефект невеликий. Так, наприклад, після закриття метро в Києві народ "ломанувся" в наземний транспорт. Люди натовпами стояли на зупинках, так само набивалися в автобуси, тролейбуси. Помилка влади в тому, що не зменшили запит на транспорт, не перевели людей на віддалену роботу. А вчинили навпаки: спершу закрили транспорт, а потім лише почали запроваджувати карантин на підприємствах.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Коронавірус відступає: китайські заводи Volvo знову працюють
Чому так непродумано підійшли до питання функціонування транспорту?
Швидше за все, це пов'язано зі специфікою нашої культури. І це зіграє злий жарт і з нами, і з нашою державою. Культура українців схожа на іспанців й італійців - розслаблена, малозважаюча на серйозність загроз, на ризик, ми пізно починаємо боятися. Тому люди зрозуміють серйозність лише тоді, коли на вулицях побачать черги з трупів, коли відповідні установи перестануть справлятися з переробкою тіл. Але тоді вже буде пізно. Тоді кількість інфікованих сягне сотень тисяч.
Як мали б усе організувати: збільшити кількість автобусів, лишити метро, але контролювати кількість людей у вагонах тощо?
Перше - фінансово необхідно відпрацювати механізми компенсації компаніям, які постраждають. Ті своєю чергою отримають гроші та зрозуміють, що можуть відправити працівників на певний час на карантин.
Друге - порушення карантину має жорстко каратися. Тоді люди не користуватимуться громадським транспортом.
Лише після цього транспорт мають виводити з користування.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Від початку карантину зріс попит на автомобілі
Як за кордоном організували роботу транспорту під час карантину?
В Німеччині люди розуміють: якщо влада щось заборонила - це наказ, який треба виконувати. Вони розповідають, що транспорт зовсім порожній. Люди сидять удома. Вони розуміють, що наслідок у порушення карантину - загроза для всіх і може означати не лише хворобу, а й смерть.
Коли закрили основну магістральну систему, наземний транспорт не витримує напливу. Дуже сподіваюся, що в центральній чи місцевій владі вирішують, як "відкотити" назад і зробити все нормально, - розповідає Gazeta.ua експерт транспортного планування Дмитро Беспалов, 34 роки. Спеціаліст переконаний, що над планом дій щодо громадського транспорту мали би працювати задовго до того, як оголосили карантин.
Коментарі