"Пальців не вистачить, аби перерахувати смертельні аварії на Московському. Міст — у стрічках і вінках. То тепер водії постійно питають: "Так що, отбойнік через весь міст буде?". Одні кажуть: "Харашо, реверс закривають!", інші — "Не треба його закривати!". Усім не вгодиш. Якби наші вміли пользуватися додатковою полосою: бо горить червоне, а він лупить на реверсі сто на годину", — каже працівник підрозділу "Київавтодору", який обслуговує міст.
Вихідними на Московському встановили 600 м металевого оцинкованого відбійника. Він розділить проїжджі частини й має ліквідувати найбільше лихо цього мосту — лобові аварії, що стаються на реверсі.
— Найстрашніші ДТП були в суботу та неділю. Транспорту мало, то розгнанялися. Іноді й 150 кілометрів на годину тут їздили, — згадує Олександр, 30-річний лейтенант ДАІ.
На мосту зустрічаю Василя Мельниченка, 51 рік, головного інженера комунальної корпорації "Київавтодор". 2004-го він відкривав реверс на Московському. А 22 грудня об 11.00 віддав наказ відключити світлофори. Тоді "злітну смугу" на Московському ліквідували.
Василь Мельниченко 34 роки за кермом. Йому часто доводилося їздити реверсом на Московському.
— Завжди було страшно. Бо розумієш: зараз через чиюсь дурь може статися страшна аварія. То й нічого експериментувати. Якщо не помиляюся, з часу відкриття на реверсивній смузі Московського загинули більше ніж два десятки людей, — розповідає "ГПУ" головний інженер "Київавтодору".
Із точки зору економіки й логіки реверс доцільний, додає Василь Мельниченко. Щоранку із Троєщини на Петрівку їде 7200 машин, у зворотному напрямі — 3500. Одну смугу доречно віддати Лівобережжю. Та дисципліна водіїв, лобові аварії, загибель людей — це спонукало владу поставити відбійник.
— Ми зменшимо пропускну здатність споруди, але збільшимо безпеку, в першу чергу тих водіїв, які ніколи не порушують правил, — вважає Василь Мельниченко.
Металеві конструкції встановлюють із боку Петрівки, а звідти їх тягнуть до просп. Ватутіна. З"єднують пазами, а потім прикручують болтами й гайками. До Нового року проїжджі частини планують розділити повністю.
Конструкції відбійника німецької фірми "Джі Бі Ем" привезли до Києва вантажівками. Її продукцію встановлюють на дорогах Європи. Українські підприємства відмовилися виготовляти відбійник. Сказали, що невигідно. Якби замовляли хоча б 100 км, то, може, взялися б.
Відбійник пройшов краш-тести. Кілька років тому представники німецької фірми показували їх на відео тодішньому заступнику голови КМДА Іванові Салію в кабінеті на Хрещатику. Авто, вдаряючись об металеву конструкцію, їде вздовж неї, зменшуючи швидкість.
Реверс закрили завдяки міському ДАІ
На Московському мосту встановлять 2 км 400 м відбійника. Закупівля обладнання та монтаж коштуватиме місту 5 млн 700 тис. грн.
Навесні на мосту нанесуть нову розмітку. Тут буде по чотири смуги для руху в кожен бік. Вони стануть вужчими — як на мосту Патона. Світлофори демонтують.
Не виключено, що швидкість руху на мосту обмежать 60 км/год (нині — 40). У будні відбійник ставитимуть із 21.00 до 6.00, протягом вихідних — цілодобово.
Реверс на мосту Патона поки що не ліквідовуватимуть.
У "Київавтодорі" кажуть: найбільше вимагало закрити реверс та встановити відбійник міське управління ДАІ. Цю думку підтримав Іван Салій. Пізніше з ідеєю ліквідації реверса на Московському погодився міський голова Леонід Черновецький.
Коментарі