У Києві лише 20% шаф резервного живлення для світлофорів здатні працювати, якщо відключення електроенергії триватимуть понад дві години. Про в коментарі для видання KyivTime повідомив столичний "Центр організації дорожнього руху".
Як пише ЗМІ, частина київських світлофорів має спеціальні акумулятори. Завдяки їм автоматичне регулювання руху можливе навіть за відсутності електрики. Однак на понад 700 світлофорів встановлено лише близько 330 шаф. Більшість цих батарей працює до двох годин.
Коли у столиці відключають світло, електроенергії немає щонайменше чотири години. Стільки часу зможуть працювати лише 152 шафи для резервного живлення світлофорів у Києві, тобто 20% від загальної кількості.
До кінця року комунальники хочуть закупити ще близько 150 шаф резервного живлення, в яких встановлені акумулятори для світлофорів. При цьому за весь 2023 рік було придбано 44 шафи на 12,6 млн гривень.
Крім того, "Центр організації дорожнього руху" попередив, що встановлення нових систем залежатиме від мобілізації в Україні. Там зазначили, що залучення людей на війну може вплинути на наявність фахівців на підприємстві.
Загалом у Києві вже було підписано кілька петицій із вимогою забезпечити постійну роботу світлофорів. Кияни зауважували, що у столиці посилюється проблема з заторами, коли світлофори не працюють. Крім того, в таких умовах збільшується ймовірність ДТП.
У петиції № 13069 вказувалося, що безперебійна робота світлофорів сприяла б:
• зменшенню заторів;
• зменшенню кількості дорожньо-транспортних пригод;
• більш безпечному перетину вулиць для пішоходів;
• зменшенню часу, протягом якого водії проїжджають перехрестя;
• розвантаженню сил правоохоронців, які регулюють рух при відключеннях електроенергії.
Зокрема була пропозиція підʼєднати світлофори до ліній критичної інфраструктури. Проте комунальники в коментарі KyivTime пояснили, що для цього потрібно створити пріоритетну лінію електроживлення світлофорів. А це можливо лише після того, як уряд змінить Державні будівельні норми України.
18 вересня відбулося засідання комісії Київради з питань житлово-комунального господарства. Тоді директор "Центру організації дорожнього руху" Олександр Міщенко сказав, що підʼєднання світлофорів до критичної інфраструктури обійшлося б у 2-3 млрд гривень. Тому оптимальний варіант у нинішній ситуації – це встановлення шаф резервного живлення.
Коментарі