Життя чеського міста Острава у 1970-1980-х роках знімав фотограф Віктор Колар. Фіксувати конфлікти і будь-які події громадянам Чехословаччини заборонялося. Розгулювати з фотоапаратом Leica по шахтарському місту було ризиковано.
Фотокамеру могли запросто відібрати. Колар постійно пам'ятав про цензуру, бо органи держбезпеки стежили, щоб не знімав конфлікти.
Острава - промислове місто вугільних шахт і ливарних заводів, розташоване недалеко від кордону з Польщею і Словаччиною. Тут у 1950-х Віктор навчався фотографії у свого батька-режисера. 1968 року, після вторгнення радянських військ, емігрував до Канади, але через п'ять років скористався наданою амністією і повернувся додому, пише сайт cameralabs.org.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як жила Чехословаччина 30 років тому - раритетні фотографії
У своїх роботах Колар велику увагу приділяє життя соціуму без прикрас.
"Я повинен дивитися реалістично на новий порядок, як і на старий. Сентиментальність нас не врятує", - казав Віктор Колар.
Його цікавило суспільство в цілому, люди і питання соціальної усвідомленості. Все це відобразилося в його фотохроніці рідного міста.
У ніч з 20 на 21 серпня 1968 року приблизно 200 тисяч військ і 5 тисяч танків країн Варшавського договору увійшли на територію Чехословаччини для придушення "Празької весни", - періоду лібералізації комуністичного режиму в країні. Чехословацькі громадяни, котрі демонстраціями, мітингами та іншими мирними способами протестували проти інтервенції, були безсилі проти радянських танків. На зміну ліберальним реформам Александра Дубчека прийшов період "нормалізації" Густава Гусака.
Коментарі