
Британський дирижабль R101, який виконував рейс в Індію, врізався в пагорб на території Франції 5 жовтня 1930-го. Загинули 48 із 54 пасажирів та членів екіпажу. Це найбільша на той час катастрофа в повітрі.
У 1920-х роках дирижаблі давали надії британцям на реалізацію великої програми по створенню громадянського повітроплавного флоту. Пасажирський дирижабль мав 50 пасажирських кают, дві прогулянкові палуби з вікнами вздовж стін, кімнату для куріння. Перевозив заможних пасажирів. Через 30 хв після зльоту відмовив п'ятий двигун, дирижабль штормили сильний вітер і дощ. Вміст повітряного каркасу, наповненого воднем вибухнув. Через удар була знищена рубка управління, і вода з оболонки полилася на розсипані по підлозі сигнальні ракети.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Європі відкрили повітряне сполучення на дирижаблях
Палаючий дирижабль освітлив небо на милі навколо, а його конструкція початку скручуватися і руйнуватися під дією полум'я. З 54 чоловік, що знаходилися на борту, 46 загинули в полум'ї. Двох вдалося витягнути з-під уламків аварії, але вони отримали жахливі опіки і незабаром померли в лікарні. Місцева поліція, яка обстежила місце катастрофи, не знайшла практично нічого.
R101 будувався, щоб довести, що Великобританія має передові технології в області аеронавтики і здатна створювати гігантські повітряні кораблі не гірше приватних фірм. Після катастрофи всі роботи з пасажирських дирижаблів в Великобританії були припинені. Британці не вірили, що подорожі повітряним кораблем безпечні і надійні.
В Європі 22 червня 1910-го відкрили повітряну пасажирську лінію "Фрідріхсгафен-Дюссельдорф", на якій курсував дирижабль "Німеччина". Дирижаблі були першим повітряним судном, яке було здатне йти проти вітру.
Коментарі