9 травня 1913 року відбувся перший політ гідроплана С-10 "Гідро", спроектованого українцем І. І. Сікорським.
Над літаючими апаратами Сікорський почав працювати в 1910 році. Свої зусилля він об'єднав з сином київського купця Федором Билінкіним, який вже був досвідченим у цій справі. Створений біплан був названий БІС № 1 (Билінкін, Йордан, Сікорський). Потім його перебудували у літак БІС № 2, на якому 3 червня 1910 року в присутності спортивних комісарів Київського товариства повітроплавання Ігор Сікорський виконав вдалий політ по прямій довжиною в 182 м на висоті 1,2 м. Політ тривав 12 с.
У 1911 році на своєму літаку С-5 Сікорський здав іспит на звання пілота. Встановив 4 всеросійських рекорди, здійснював показові польоти, катав пасажирів. 29 грудня 1911 на літаку власної конструкції С-6 встановив світовий рекорд швидкості польоту з двома пасажирами — 111 км/год. На Московській повітроплавальній виставці його нагородили Великою золотою медаллю, а Російське технічне товариство нагородило його медаллю "За корисну працю у повітроплаванні та за самостійну розробку аероплана своєї системи, яка дала чудові результати". Київське товариство повітроплавання нагородило знаменитого земляка золотою медаллю.
У 1913 році Сікорський створив С-10, до назви якого додав приставку "Гідро", аби уникнути плутанини з сухопутними машинами того ж типу. Цей гідроплан отримав двигун, потужністю 100 к.с. Розмах верхніх крил становив 13,7 метрів, а нижніх - 8,6 метрів.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Зменшувала шум і підвищувала комфорт: історія гумової камери для коліс
Цього дня 1960 року американський атомний човен "Тритон" завершив першу підводну навколосвітню подорож,яка продовжувалася протягом 84 днів. Маршрутом обрали шлях, який у свій час подолала експедиція Магеллана. Одним із головних завдань підводної подорожі стало тестування психологічної атмосфери колективу з 183 людей - вони тривалий час перебували у замкнутому просторі і виконували складні нестандартні завдання.
Коментарі