6 травня 1937 року в штаті Нью-Джерсі згорів найбільший у світі дирижабль "Гінденбург". Загинуло 35 із 97 людей, що були на його борту. Ще одна людина на землі.
Цепелін "Гінденбург" було збудовано 4 березня 1936 року в Німеччині. Це був найбільший повітряний корабель у світі - 245 метрів завдовжки і 41 метр у діаметрі, вагою 242 тонни з 190 тис куб. метрів газів у балонах і чотирма дизельними двигунами "Даймлер" потужністю 1,1 тис. кінських сил. "Гінденбург" міг підняти 90 тон вантажу. Дирижабль розпочав свої польоти із пасажирами ще у травні 1936 року. Без усяких подій йому вдалося здійснити перельоти до США та до Ріо-де-Жанейро. Тоді ж "Гінденбург" виконав найшвидший переліт через Атлантику — за 43 години. До травня 1937 року цепелін здійснив 37 рейсів через Атлантичний океан, перевіз до пунктів призначення близько 3 тис. чоловік.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 80 років тому розбився найбільший дирижабль Гінденбург
3 травня у він відкривав новий сезон компанії "Німецьке Повітроплавання". На борту було 36 пасажирів, обслуговували 14 стюардів на двох палубах, 22 механіки та 25 льотчиків; у багажному відділенні було близько 900 кг валіз, саквояжів та іншого ручного багажу. Вилетівши з Німеччини і подолавши Атлантику за 77 годин, 6 травня 1937 року "Гінденбург" з'явився над Мангетеном.
Бажаючи задовольнити пасажирів і продемонструвати американцям дирижабль, капітан корабля підвів цепелін практично впритул до оглядового майданчика Empire State Building. Там на повітряне судно очікували репортери й глядачі. Перечекавши грозу, дирижабль знизився до 60 метрів і підійшов до щогли, скинувши причальні канати. Через секунду спалахнув вогонь, який охопив корму. Завдяки майстерності капітана і екіпажу, дирижабль певний час вдавалося утримувати в повітрі, після чого "Гінденбург" відносно акуратно впав на землю поряд зі швартувальною щоглою.
Завдяки великим панорамним вікнам врятуватись вдалось 62 із 97 пасажирам і персоналу з тих, хто був на борту. Через 36 секунд повністю згорілий дирижабль впав на землю.
Американська і німецька комісії прийшли до висновку, що причиною загорання дирижабля стала випадкова пробоїна корпусу і загорання водню від випадкової іскри або грозового розряду. Через це наступного року знаменитий дирижабль "Граф Цеппелін" не здійснив жодного польоту, оскільки на польоти суден, заповнених воднем, було накладено заборону. Проте існували й інші версії загорання "Гінденбурга" - міна, підпал.
Коментарі