6 березня 1987 року пором Herald of Free Enterprise вийшов із порту Зебрюгге, Бельгія і через 20 хв. почав тонути. 193 людини загинули. В історії британського мореплавання це найстрашніша катастрофа мирного часу, після "Титаніка". Слідчі зробили висновок, що в цій трагедії фатальну роль зіграли людський фактор і вади в конструкції теплохода.
Автомобільний пасажирський пором Herald of Free Enterprisee завдовжки 132 метри належав до серії так званих "європейських поромів", призначених для зв'язку Великої Британії з континентом. В той день пором з 459 пасажирами і 80 членами екіпажу на борту вийшов з бельгійського порту Зебрюгге. На вантажних палубах стояло близько сорока вантажівок і більше 80 легкових автомобілів. Пором був завантажений лише наполовину. Через 24 хвилини після виходу о 18 годині 28 хвилин, паром перекинувся. Вантажні ворота автомобільної палуби залишалися відкритими - їх просто забули закрити. Занадто різкий поворот на 180 градусів призвів до того, що судно нахилилося і вода увірвалася всередину.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:Начинене вибухівкою судно "Монблан" врізалось в натовп на пірсі Галіфакса
Теплохід почав тонути в Північному морі. Але за щасливим збігом обставин судно сіло на мілину і над водою залишився лише правий борт. Кілька суден почули сигнал SOS і прийшли на допомогу. В крижаній воді за життя боролися 500 осіб. Рятувальні партії з прибулих на допомогу кораблів піднімалися на борт, розбивали ілюмінатори і діставали через них людей. Добровольці при температурі води +3˚С пробиралися по затоплених коридорах, збільшуючи шанси на порятунок людей. На березі 35 автомобілів швидкої допомоги чекали постраждалих. Через 7 тижнів після катастрофи буксири доставили теплохід Herald of Free Enterprise в порт. Число загиблих склало 193 людини, включаючи 7 членів екіпажу.
20 грудня 1987 року біля острова Маріндуке філіппінський морський пором Dona Раz через тайфун зіткнувся з танкером Vector. Через 20 хвилин обидва судна затонули, що призвело до загибелі 4386-ти пасажирів та членів екіпажів.
Коментарі