Ексклюзиви
середа, 07 жовтня 2020 18:15

В небо піднявся перший вертоліт незалежної України

В небо піднявся перший вертоліт незалежної України
АК1-3- перший вертоліт незалежної України Фото:ААС

Восени, 7 жовтня 2001 року, в небо піднявся перший вертоліт незалежної України АК1-3. Керував гелікоптером заслужений льотчик-випробувач Радянського Союзу Станіслав Полуйчик. Цей перший неофіційний політ АК1-3.
Вертоліт сконструювали 1999 року на "КБ Аерокоптер" у Полтаві. Гелікоптер двомісний, за класом його зараховують до легких вертольотів. Літальний засіб призначений для виконання різних видів авіаційних робіт, у тому числі авіапатрулювання ліній електропередач, газо- і нафтопроводів, навчання курсантів, ділових і аматорських польотів.

Вертоліт АК1-3 сконструйований за всіма вимогами для гвинтокрилих апаратів і задовольняє міжнародні стандарти за рівнем шуму на місцевості. Також у вертольота АК1-3 є сертифікат типу ТП-0008, який йому видала Державна авіаслужба України 30 червня 2006 року.

Вертоліт АК1-3 виконаний за одногвинтовою схемою з кермовим гвинтом, складається з полозкового шасі, трубчатої рами, силової підлоги, на який встановлюється кабіна, виготовлена з композиційних матеріалів. Також - з силової установки, головного редуктора, тягової системи й підкісної хвостової балки з редуктором, кермовим гвинтом та оперенням.

В кабіні вертольота помістяться 2 члени екіпажу. ЇЇ ширина на рівні плечей становить 1200 мм. Велика площа скла забезпечує екіпажу гарний огляд у всіх напрямках. Сидіння льотчиків регулюються на землі, обладнані поясними й плечовими ременями безпеки.

На вертольоті встановлена силова установка на базі поршневого двигуна рідинного охолодження EJ-25 Subaru. Він працює на 95-му автомобільному бензині та двигуні "Январь-5.1". Згодом Державіаслужба дозволила використовувати двигун Subaru EJ-25 на вертольотах АК1-3, але не більше 500 годин від початку роботи.
Система керування механічна. Вертоліт оснащений системою обігріву, вентиляцією кабіни з обдувом скла, що дозволяє комфортно виконувати польоти в зимових умовах.

У порожньому стані маса вертольота всього 390 кг. Це дає змогу перевозити його на автопричепі. Водночас причіп слугує і злітно-посадковим майданчиком для вертольота.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Почався випуск перших масових автомобілів у світі

25 червня, 7 років тому, при виконанні навчально-тренувального польоту в селі Велика Кохнівка вертоліт АК1-3 UR-HAU втратив контроль між 2-м та 3-м розворотом.
Двигун гвинтокрила відмовив. Екіпаж виконав вимушену посадку за межами аеродрому. На борту знаходились двоє людей — інструктор та курсант. Вони отримали важкі травми, їх доставили в лікарню. Це був останній політ вертольота.


При створенні нового серійного літака Ан-178 державне підприємство "Антонов" уперше не використовувало комплектуючі деталі з Росії.

Зараз ви читаєте новину «В небо піднявся перший вертоліт незалежної України». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути