Цього дня 1942 року 1-ша людина у світі скористалася авіаційною катапультою. Це німецький льотчик-випробувальник Гельмут Шенк. Він тестував на той час нове обладнання на літаку He-280. Приземлення було успішне, як і спрацювання всіх механізмів крісла.
Німецькі крісла із катапультою мали єдине завдання - швидко викинути людину з кабіни літака. Віддалившись від борту, льотчик мав самостійно відстібнути паски, відштовхнути крісло і розкрити парашут. Якщо не встигав виконати ці маніпуляції, мав високий ризик розбитися.
На літаку He-280 вже встановили удосконалену систему катапультування із надійнішим механізмом. Перші ж такі системи з'явилися 1939 року. Спочатку їх встановлювали на експериментальній моделі Heinkel He-176 з ракетним двигуном.
2-ге покоління крісел з катапультою з'явилося в 1950-х. Процес покидання був уже частково автоматизований. Досить було смикнути важіль. Піротехнічний механізм викидав крісло з літака, виводився парашутний каскад - стабілізаційний, потім гальмівний і основний. Найпростіша автоматика забезпечувала тільки затримку за часом і блокування по висоті. На великій висоті парашут відкривався не одразу.
Крісла 3-ої генерації з'явилися в 1960-х. Їх оснащували твердопаливним ракетним двигуном, що працює після виходу крісла з кабіни. Вони були забезпечені досконалішою автоматикою. На перших кріслах цього покоління, розроблених НВП "Зірка", парашутний автомат КПА з'єднувався з літаком 2 пневмотрубками й у такий спосіб налаштовувався на швидкість і висоту.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Ford запатентував новий матеріал із сої для кузовів своїх авто
12 січня 1893 року народився авіаконструктор і співзасновник конструкторського бюро МіГ Михайло Гуревич.
Коментарі