Учням 10-11-х класів оновили навчальні програми із зарубіжної літератури. За ними навчатимуть старшокласників з вересня цього року.
Твори деяких письменників з обов'язкового вивчення вилучили взагалі. У 10 класі не вивчатимуть "Гобсека" Оноре де Бальзака і "Анну Кареніну" Льва Толстого. В 11 класі з обов'язкового читання забрали "Джакомо Джойс" Джеймса Джойса і "Чуму" Альбера Камю.
"Повість "Гобсек" варто було б залишити. Він корелюється з реалістичними творами за обов'язковою програмою. Сімейна історія виправданої зради у романі "Анна Кареніна" дещо недоречна. "Війну і мир" важко втиснути у сучасну ідеологічну українську складову. Але зовсім залишити програму без Толстого теж погано. Шкода, що вилучили роман "Чума" Камю. Він дуже актуальний і зрозумілий для читача", - розповідає Gazeta.ua вчитель зарубіжної літератури центру дистанційної освіти "Джерело" Ірина Власенко.
Натомість у програму додали багато творів сучасних авторів. Їх раніше у школі не вивчали.
У 10-му класі з'явиться "Кава з кардамоном" Йоанни Яґелло, "Повітряні змії" Ромена Гарі, "Чому наше майбутнє залежить від читання" і "Кораліна" Ніла Геймана, "Синій птах" Моріса Метерлінка, "Алхімік" Паоло Коельйо.
В 11-му - "1984" Джорджа Орвелла, "Мораль" Стівена Кінґа, "Провина зірок" Джорджа Гріна, "Крадійка книжок" Маркуса Зузака.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як зацікавити учнів читати літературні твори - методики фахівців
"Програму розвантажили. Ці зміни позитивні. Але Пауло Коельйо я б вилучила з програми взагалі. Це низькопробна масова література. Утім його легше прочитати дітям", - каже вчитель.
У програмі для додаткового читання теж багато сучасних авторів. У переліку є "Ковток свободи" Анни Ґавальді, "Паперові міста" Джона Ґріна, "Шоколад із Чилі" Йоанни Яґелло, "Політ над гніздом зозулі" Кена Кізі, "Норвезький ліс" та "1Q84" Харукі Муракам, поезії Боба Ділана.
З наступного року Міністерство освіти планує об'єднати предмети у 10-11 класах. У разі ухвалення документа з'являться інтегровані предмети "література", "історія", "людина і суспільство" та "математика". У Міносвіти своє рішення обґрунтовують тим, що у старшій школі дитина має обов'язково отримати цілісну картину світу.
Коментарі
1