Громадянське суспільство повинне усвідомити: ми всі інтегровані. Наш розум має мережевий ефект, а не кожен розумний окремо, вважає стратегиня із розвитку спільнот Ірина Соловей.
"Наше навчання орієнтоване на індивідуальний підхід. Я навчалася підприємництву за методом, що працює у скандинавських компаніях. Кожен мав свій план, але працював у групі. Так формуються нові думки й перевіряються гіпотези", - пояснює.
Треба більше досліджень.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як збільшити кількість підприємців в Україні
"Не вистачає навичок самостійно формулювати запитання й знаходити на них відповіді, а не чекати зовні. В індустріальному суспільстві вважали, що людина має виконувати інструкції. Але зараз у соціуму немає готових запитань. Університети повинні готувати людей, які увійдуть у бізнес-середовище. А підприємництво має бути частиною мережі досліджень своєї сфери. Зараз користуємося даними закордонного бізнесу, а про український таких цифр не маємо. Якісної аналітики бракує скрізь. Культура також має цікавитися станом суспільства – де є потенціал, як його розкрити. Де конфлікт, як його пропрацювати, щоб не блокував суспільних процесів", - підсумовує.
Нашому людському капіталу бракує адаптивності та взаємодії, вважає Ірина Соловей. В Україні немає резерву талантів. Підприємці засновують компанії на два-три роки. Та, якби знали, що займатимуться цим десятиліття, мали б думати, звідки туди прийдуть інженери чи біологи.
Коментарі