Підприємницький дух в Україні ще не вивільнений повною мірою. Про це сказала Gazeta.ua стратегиня із розвитку спільнот Ірина Соловей.
"Засновникам бізнесу найперше потрібно вчитися, як керувати справою онлайн. Ідеї формуються на перетині дисциплін. Тож люди з різних середовищ мають сходитися в команди. Говорити багатьма "мовами". А управлінцям треба бути в ролі "перекладача"", - пояснює.
Є прогалини в роботі з даними.
"За радянських часів доступ до інформації зумисне ускладнювали. Статистика досі влаштована так, щоб не показувати реальної картини в бізнесі. Помиляємося й обираємо неправильний шлях. Але невдачі треба перетворити на знання – чому не спрацювало? На цьому вчитимуться інші – кількість підприємців значно збільшиться".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чого бракує столиці для успішного розвитку
Нам потрібні новаторські бізнес-моделі.
"Поєднання онлайну й офлайну. Треба будувати наступну дію на основі висновків із попередньої. Ми уникаємо досвіду. Наприклад, під час пандемії закрили офіси й масово почали працювати дистанційно. Але потрібен контакт. Він дає змогу знайти нові ідеї, оптимально розрахувати послідовність, обдумати зроблене", - підсумовує.
ЧИТАЙТЕ ПОВНЕ ІНТЕРВ'Ю З ІРИНОЮ СОЛОВЕЙ У ЖУРНАЛІ "КРАЇНА"
Для роботодавців хочуть створити додаткові норми, які змусять їх оформлювати трудові відносини "по-білому". Серед вимог - не укладати з найманими працівниками договори як із фізособами-підприємцями.
Коментарі