середа, 03 серпня 2011 21:00

Задля встановлення інтернету у вагонах "Укрзалізниця" модернізує потяги

Задля встановлення інтернету у вагонах "Укрзалізниця" модернізує потяги

Державний залізничний перевізник "Укрзалізниця" працює над забезпеченням пасажирських поїздів Інтернетом. Як зразок буде протестована одна з ділянок залізниці. В "Укрзалізниці" розглядають два види подачі інтернет-сигналу: телефонії - WiMAX і через супутник. Сьогодні ведуться підрахунки, що найбільш вигідно. Більш конкретно ситуація стане зрозумілою через два-три місяці, коли перевізник оголосить, які технологічні рішення він прийняв. Також для зручності пасажирів, які користуються переносними електронними пристроями, "Укрзалізниця" планує обладнати всі купе в вагонах розетками.

Олена Мініч, президент ТОВ "Українські новітні технології" (ТМ FreshTel), 46 років.

Скільки часу може зайняти втілення такого проекту на українській залізниці?

- Як показує досвід європейських країн, такі проекти завжди впроваджуються спільно з модернізацією всього рухомого пасажирського складу залізниць. Тобто вагони проходять або модернізацію - ремонт, удосконалення, розводка стабільного електроживлення по вагонах і розеток для зарядки комп'ютерів пасажирів, встановлення інформаційних панелей, систем безпеки, моніторингу технічного стану, ICCTV і т.д. - або заміну на нові сучасні вагони і склади.

Темпи самої модернізації в даній ситуації і будуть диктувати темпи втілення всього проекту. Для прикладу, у Голландії за 1 рік модернізують 100 старих вагонів. Найімовірніше, проект буде впроваджуватися поетапно, за напрямками руху найбільш пріоритетних пасажиропотоків, і буде включати будівництво наземної інфраструктури для забезпечення широкосмугового доступу в інтернет і паралелльно необхідну підготовку (можливо, модернізацію) рухомих складів.

Скільки це може в підсумку коштуватиме?

- Суму інвестицій в мережу WiMAX без конкретного технічного завдання і пропрацюваної топології та архітектури мережі оцінити дуже складно. На нашому досвіді побудови WiMAX-мережі, ми можемо оцінити, що в Києві ми покриваємо близько 12 км залізничних доріг 3 базовими станціями. Якщо в "це" ви включаєте також вартість переооборудованія / модернізації рухомого складу, то питання необхідно адресувати "Укрзалізниці".

Яка бізнес-схема такої послуги, як завжди розподіляються завдання і прибуток між операторами зв'язку і транспортними компаніями?

- Світова практика має різні підходи в інвестірванні в подібні проекти. Бізнес-модель проекту повинна враховувати інтереси всіх сторін: держави, оператора та кінцевого користувача. Основні критерії - мінімізація термінів окупності та надання якісного сервісу. Можна розглядати кілька моделей.

Перша і найпоширеніша в економічно розвинених країнах Європи бізнес-модель - соціальна, при якій витрати оператора повністю оплачує держава (Швеція, Норвегія, Голландія). Наприклад, у Голландії держава оплатила оператору всі витрати (близько 50 мільйонів євро) на забезпечення безкоштовного доступу до інтернету для пасажирів поїздів протягом трьох років, до 2013 року.

У поїздах Virgin UK (Англія), що курсують по всіх основних напрямках в Англії - Лондон - Біргінгем-Манчестер-Ліверпуль-Глазго - Единбург, на протяжності понад 850 км використовується абсолютно комерційна модель як для пасажирів, так і для Virgin, і для телеком-оператора. Широкосмуговий інтернет для клієнтів першого класу входить у вартість квитка, а для пасажирів 2-го класу - кілька тарифних планів (від 4 фунтів стерлінгів за 1 годину до 30 фунтів при купівлі інтернет-доступу на 1 місяць). Virgin за рахунок надання широкосмугового доступу в своїх поїздах привертає більше клієнтів і за рахунок надання безкоштовного інтернет-доступу в вагонах 1-го класу істотно збільшує частку таких пасажирів, тим самим збільшуючи доходи від квитків. Певна частка коштів від продажу квитків 1-го класу надходить телеком-оператору.

Третій тип бізнес-моделі, що використовується і в Європі, і в США, - спонсорська модель, де витрати на надання такого інтернет-доступу покриваються і окупаються за рахунок спонсорування доступу до інтернету певними брендами. Наприклад, на порталі при підключенню до інтернету всі пасажири бачать напис - "Протягом усього літа ваш доступ до інтернету в поїздах забезпечений компанією АБВ! Приємної вам подорожі по інтернету від компанії АБВ!".

Безумовно, реалізація такого проекту в Україні неминуче викличе ряд труднощів, оскільки в масштабах країни він дійсно носить інноваційний і революційний характер. Що стосується можливих складнощів, то, в першу чергу, необхідно врегулювати бізнес-модель для такого проекту та нормативно-правові аспекти - питання, пов'язані з розподілом зон відповідальності між учасниками проекту, організацією служб підтримки і т.д. Кожна сторона повинна відповідати за ту частину проекту, де вона має компетенції.

Зараз ви читаєте новину «Задля встановлення інтернету у вагонах "Укрзалізниця" модернізує потяги». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

2

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 8642
Голосування На яку допомогу від Європи та світу Україні варто розраховувати після війни?
  • Польща обіцяє "план Маршалла" - велику програму фінансової підтримки
  • Списання всіх боргів за зовнішніми кредитами
  • Всі кошти від конфіскації майна та ресурсів РФ у світі
  • Допомоги не буде. Обмежаться підтримкою біженців
  • Мені байдуже
Переглянути