"Укрзалізниця" законтрактувала найбільший за свою історію обсяг електровозів. Держадміністрація 20 червня підписала меморандум з "Луганськтепловозом" і грузинським "Електровозобудівельником", зарезервувавши будівництво 292 і 141 одиниць техніки відповідно.
Контракти оцінюються в загальну суму не менше за $ 2,1 млрд. Залучити настільки велику суму буде непросто. Експерти очікують, що профінансувати кредит під силу хіба що консорціуму великих банків, пише "Комерсант-Україна" у публікації "Електровоз потягне мільярди".
Це найбільше замовлення УЗ за весь час її існування. Досі найбільшим був контракт, який був підписаний в 2007 році з "Луганськтепловозом" на виробництво 18 локомотивів. Виходячи з поточної вартості електровоза в $ 5 млн, загальна сума контракту може становити $ 2,16 млрд, зазначив старший аналітик ІК Dragon Capital Таїсія Шепетко.
"Це замовлення дуже важливе для нас - це приблизно 50% потужностей нашого підприємства", - сказав голова наглядової ради "Луганськтепловозу" Віктор Бикадоров.
За його словами, компанія має достатні потужності для виконання замовлення. Зараз вони завантажені приблизно на 50%.
"Крім того, ми виконаємо умову залізничників - організуємо до 80% локалізації виробництва комплектуючих в Україні", - підкреслив гендиректор "Луганськтепловозу" Сергій Міхєєв.
В УЗ поки не знайшли фінансування для проекту. В адміністрації уточнили, що ведуть переговори з Ощадбанком Росії, Зовнішекономбанком, ВТБ Банком і Ощадбанком. В Ощадбанку та Зовнішекономбанку підтверджують інформацію про переговори, але не коментують їх перебіг. А в ВТБ заявили, що не ведуть переговори з УЗ. Таку суму може взяти на себе тільки консорціум банків, упевнений перший заступник голови правління ВТБ Банку Віталій Фішер. Річ у тім, що, згідно з вимогами Нацбанку, український банк не може видати одному позичальникові кредит, що перевищує 25% його регулятивного капіталу.
Коментарі
5