Не можна порівнювати кораблі іноземного виробництва та катери, виготовлені заводом "Кузня на Рибальському", бо це судна різного класу і призначені вони виконувати різні задачі. Відповідно некоректно порівнювати і вартість українських "Кентаврів" та іноземних суден.
Про це написав заступник генерального директора ПрАТ "Кузня на Рибальському" з підготовки виробництва Сергій Бєлозубенко у колонці "Бути чи ні "москітному" флоту?" для "Української правди".
Заступник директора "Кузні" наголосив, що два із трьох катерів, які завод мав виробити за контрактом, були виготовлені і фізично вже перебувають в Одеському порту. "Вони не лише проходять державні випробування і доопрацювання, але на них тренуються екіпажі. У випадку необхідності катери хоч зараз можуть виконати завдання з оборони країни, для яких власне і призначалися", - наголосив Бєлозубенко.
"Звичайно, введення до складу флоту двох десантних "Кентаврів", які радісно вітав сам президент Зеленський в 2019 році, дещо затягнулося, але затримка виконання Державного оборонного замовлення стала взагалі "візитною карткою" нової влади, яка ніби не розуміє, що йде війна. Доробка вже поставлених катерів, доводка певних вузлів є нормальною світовою практикою (особливо для пілотних проектів, якими є "Кентаври"), оскільки замовник по ходу виробництва висував ряд нових вимог – і на це навряд чи погодилися іноземні виробники", - також пояснив він.
Бєлозубенко зауважив, що у статті Гліба Канєвського "Москітний флот чи турецькі корвети? Чому влада відмовляється від стратегії ВМС" йдеться про 443 млн грн. за три катери типу "Кентавр".
"Якщо грубо розділити на 3 і віднявши ПДВ, бо ціна іноземних аналогів без зброї, без ПДВ та транспортування - приблизно по 4,5 млн доларів за один. Таку ціну автор порівнює з 15 млн доларів за неброньований американський катер "Mark VI" і 4 млн доларів за цивільний без озброєння, призначений для потреб німецької митниці і поліції естонський "Patrol 24", - зауважив заступник директора "Кузні".
"Ці естонські кораблі взагалі не призначені для участі у військових діях. Натомість катери "Кузні" виготовлялись виключно під замовлення Військово-морських сил для виконання бойових задач. Отже, 4 мільйони доларів – це вартість беззбройних цивільних суден", - зазначив Бєлозубенко.
За його словами, замовлення у дружній до України Туреччині великого корвету, завдання якого воювати за межами Чорного моря у той час, коли Росія загрожує нашим теренам, не ефективне.
"По суті, держава витратить на турецький корвет річний бюджет на переоснащення ВМС України. А за 3,4 млрд грн., які підуть лише протягом одного року на виробництво корвету класу "Ада", можна було б зробити аж 28 катерів типу "Кентавр" або "Гюрза". І то з сучасними підвищеними вимогами до броні та озброєння. Потреби москітного флоту становлять 26 катерів. Таким чином, річні витрати лише на один корвет дозволять побудувати весь москітний флот", - підкреслив він.
Бєлозубенко підкреслив, що колектив "Кузні на Рибальському" усі справи проти керівництва заводу вважає політичними і замовними, а заборону Міністерства оборони проводити державні випробування катерів, яких сьогодні не вистачає на морі – свідомим ударом по обороноздатності всієї України.
"Працівники Заводу вимагають припинити переслідування їхнього підприємства. У разі продовження цькування, колектив готовий до протесту. Оскільки ми розуміємо, що підприємство свідомо доводять до банкрутства", - зазначив він.
Коментарі