Ініціативи Міністерства енергетики та вугільної промисловості щодо введення мит на імпорт нафтопродуктів та продажу НАК "Нафтогазом України" безмитно імпортованого бензину через роздрібну мережу розраховані на реалізацію за рахунок споживачів.
Таку думку висловив директор консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн в ефірі "Ера ФМ".
"Все що пропонує уряд, Міністерство енергетики та вугільної промисловості, це все має відбутися за чийсь рахунок. У випадку з митами на імпортне паливо - за рахунок споживача, який буде платити за бензин більше. У випадку з "Нафтогазом" пропонується, щоб бюджет допоміг "нашим нафтопереробникам", - сказав він.
"Давайте подивимося, хто такі "наші нафтопереробники". "Лукойл" - наш нафтопереробник? Напевно, ні. ТНК ВР, яка володіє Лисичанським заводом, - наш переробник? Я думаю, що все-таки російський. Компанія "Татнафта" належить групі "Приват" Ігоря Коломойського - теж люди не бідні. Чому їм має допомогти український водій? На це питання ніхто не може дати відповідь", - додав експерт.
Куюн висловив здивування з приводу того, що українські водії повинні допомогти компаніям, "прибуток яких цього року буде порівнянний з бюджетом України".
"По 10 мільярдів доларів очікується у них прибуток за підсумками поточного року. Чому споживач повинен допомогти цим компаніям відновити їх заводи? У всьому світі відбувається по-іншому. Компанії інвестують кошти свої або позикові кошти і вдосконалюють свої виробництва і надалі пропонують ринку якісний продукт за зниженою собівартістю, заробляють і повертають собі гроші. У нас чомусь вирішили придумати іншу схему: коли споживач дасть гроші, а потім, можливо, хтось їх вкладе", - підкреслив він.
Коментарі
5