Філія "Центр забезпечення виробництва" ПАТ "Укрзалізниця" не врахував рекомендації Антимонопольного комітету України (АМКУ) щодо виправлення тендерної документації, що передбачає формульний принцип ціноутворення при закупах дизпалива. Про це говорить нова редакція тендерних умов, опублікованих у системі ProZorro.
Про це повідомляє OilNews.
Документація як і раніше містить вимогу обов'язкового надання постачальниками копій інформаційного бюлетеня Platt's European Marketscan. Тим часом, Антимонопольний комітет раніше визнав цей пункт дискримінаційним і зобов'язав ЦЗВ виключити його з тендерної документації. Нагадаємо, що учасники ринку оскаржили цей пункт, оскільки договори з Platt's категорично забороняють поширення такого цінового бюлетеня.
Також ЦЗВ фактично зберіг поняття "Ціна тижня" з тією відмінністю, що тепер розрахунок закупівельної ціни здійснюватиметься раз на два тижні. Проте в скарзі трейдерів до АМКУ чітко вказувалося, що недоліком цього пункту є відсутність коригування в разі зміни ставок податків і зборів. Також зверталася увага, що запропонована редакція не давала ясності, будуть чи ні застосовуватися на основі формули обмеження щодо можливості збільшення ціни товару не більше, ніж на 10%.
Крім того, звертає на себе увагу умова договору, за якою УЗ передбачає однобічне підписання додаткових угод, що стосуються зміни ціни. Таким чином, якщо формула покаже зміну ціни більш ніж на 1%, то сторони зобов'язані протягом трьох робочих днів укласти додаткову угоду. У разі ж непідписання однією зі сторін додаткової угоди в цей термін, вона вважається підписаною сторонами і набуває чинності наступного дня. Характерною деталлю цього пункту також є умова, що додаткова угода вважається отриманою, якщо вона була відправлена на електронну адресу постачальника.
"Нова редакція тендерних умов однозначно говорить, що прозорий і зрозумілий механізм закупівель палива менеджерам "Укрзалізниці" не потрібний. Про це говорить як усіляке затягування процесу внесення рекомендація АМКУ, так і небажання враховувати не лише логічні побажання трейдерів, але й розпорядження комітету, який чітко вказав на недоліки тендерної документації", – заявив Сергій Куюн, директор "Консалтингової групи А-95".
"Укрзалізниця" планує перехід на формульне ціноутворення вже три роки. На початку грудня 2016 р. голова правління "Укрзалізниці" Войцех Балчун заявив, що УЗ найближчим часом оголосить тендер на закупівлю 150 тис. т дизельного палива із застосуванням формульного підходу при розрахунку вартості закупівлі. Відтоді УЗ купила близько 200 тис. т ДП, проте всі закупівлі проводилися за старою процедурою, яка викликає критику учасників ринку і експертів через непрозорість.
Довідка
"Укрзалізниця" є найбільшим споживачем ДП в Україні. Річна потреба становить 300-350 тис. т. Останнім часом "Укрзалізниця" шукає способи збільшення числа постачальників і зниження цін на дизельне паливо, що купується, у зв'язку з його завищеною ціною для компанії. Для цього, зокрема, планують внести зміни в регламент проведення тендерних процедур, а також перейти на контракти з формульним ціноутворенням.
Коментарі