У Міністерстві економічного розвитку і торгівлі оприлюднили результати дослідження перспектив створення зони вільної торгівлі (ЗВТ) між Україною та В'єтнамом. Про можливість підписання такої угоди було оголошено в жовтні минулого року.
За словами уповноваженого уряду з питань європейської інтеграції Валерія П'ятницького, переговори можуть розпочатися вже цієї осені, пише "Комерсант-Україна" у публікації "Вільний Схід".
Дослідження показує значну вигоду такого кроку для України. У разі взаємного обнулення митних ставок у перші два роки роботи режиму вільної торгівлі темпи зростання ВВП України прискоряться на 0,07 процентних пункту (п. п.). Це досить високий результат, для порівняння, створення ЗВТ з Ізраїлем збільшить ВВП на 0,15 п. п. на рік, з Марокко - на 0,13 п. п., з Сирією - на 0,019 п. п., а з Канадою - всього на 0,005 п. п.
В абсолютних цифрах ЗВТ з В'єтнамом збільшить ВВП України на 1,25 млрд грн і 1,39 млрд грн в перший і другий рік відповідно. Число робочих місць щорічно буде збільшуватися на 21,6 тис.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У грудні ми будемо неприємно здивовані станом економіки - експерт
Найбільше можуть виграти українські металурги, хіміки і машинобудівники. Однак обнулення ставок може призвести до різкого зростання поставок в Україну рибопродуктів та текстильних виробів - щодо цих груп рекомендовано зберегти митні ставки. Згідно з результатами дослідження, створення ЗВТ має переломити неприємну для України тенденцію зростання негативного сальдо двосторонньої торгівлі з В'єтнамом. За даними Державної служби статистики, за підсумками 2011 року обсяг українського експорту до В'єтнаму впав на 20%, до $109,3 млн, а обсяг в'єтнамського товарного імпорту зріс на 78,4%, до $209,7 млн.
У Мінекономрозвитку визнають, що досягти зростання експорту до В'єтнаму буде непросто.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: СОТ не допустить запровадження Україною мит на імпортні авто - експерт
"На жаль, у нас відсутнє експортне кредитування, через що в'єтнамські споживачі віддають перевагу аналогічній китайській продукції", - зазначив П'ятницький.
Ще одна проблема - відсутність сервісних баз.
"Навіть виходячи з гарною та сучасною продукцією, ми програємо в сервісі. Наприклад, з в'єтнамського ринку вантажного автомобілебудування нас тіснить КАМАЗ, у якого є сервісні бази в країні", - констатував чиновник.
Коментарі