"Укрзалізниця" з 1 вересня 2011 року виключила зі складів пасажирських поїздів 71 вагон-ресторан (кафе) і пропонує їх орендарям для забезпечення харчуванням пасажирів.
Вардекс Арзуманян, 48 років, власник львівських ресторанів "Тарон" та "Кентавр".
Які проблеми можливі при реалізації цього проекту?
- Проблеми будуть, якщо буде не грамотний підхід взагалі до харчування на транспорті. Тобто, якщо не буде зроблено аналіз того, що було і того, що збираються побудувати. Треба ставити питання в цілому про харчування на транспорті, а не віддавати конкретні обіцянки конкретним операторам або охочим. Якщо знову будуть жирні, рентабельні об'єкти віддавати одним, а нерентабельні об'єкти віддадуть добровольцям-любителям, то з цього всього нічого доброго не вийде. Я думаю, що потрібно виносити одним лотом все харчування на транспорті. Тоді один оператор зможе підтягнути нерентабельні моменти за рахунок сильно рентабельних. Не секрет, що є нерентабельні маршрути, але вони можуть бути доповненням до рентабельних маршрутів. Таким способом можна вирівняти ситуацію по всіх маршрутах.
Що ми зараз маємо?
- Все ту ж розчинну каву у провідників і якийсь незрозумілий чай. Я думаю, що треба починати ось з цього радянського чаю та кави, а закінчувати котлетами у вагоні-ресторані і на станціях.
Що потрібно для якісного обслуговування пасажирів?
- Грамотний підхід самої залізниці. Якщо вона буде зацікавлена в наданні максимального сервісу пасажирам, тоді, за наявності сильного оператора, це все реально зробити, оператор може впоратися з цим. В Україні є такі оператори, перед ними "Укрзалізниці" потрібно ставити правильні завдання. Якщо ж усе буде роздроблено на рентабельні та нерентабельні маршрути, сенсу не буде.
Коментарі
6