Уряд затвердив проект будівництва центру ділової авіації на території аеропорту "Донецьк" вартістю 307,06 млн грн. Більшу частину суми - 180,95 млн грн - виділять з держбюджету.
Новий термінал назвуть "Прокоф'єва-2". Він призначений виключно для адміністративної та ділової авіації, пише "Комерсант-Україна" в публікації "На приватному слові".
Зараз комунальне підприємство "Міжнародний аеропорт "Донецьк" має у своєму розпорядженні двома злітно-посадковими смугами: довжиною 2,5 і 4 тис. м.
Наявний пасажирський термінал аеропорту має пропускну здатність 700 осіб на годину, ще один будує компанія "Альтком".
Експерти звертають увагу на те, що бізнес-термінал будуватимуть за бюджетні кошти, тоді як число його потенційних користувачів невелике.
Власник авіакомпанії Challenge Aero, що займається перевезеннями в бізнес-авіації, Сергій Нікіфоров оцінив загальне число літаків бізнес-класу в Україні не більше ніж в 60 одиниць.
"Це більше, ніж, наприклад, у Польщі, де не так багато олігархів. Але набагато менше, ніж у Лондоні і московському "Внуково" - там здійснюється близько 200 рейсів щодня", - додав він.
Крім того, експерти не бачать необхідності в окремому бізнес-терміналі саме в Донецьку. В аеропорту вже є кілька приватних терміналів для бізнес-авіації, зазначив експерт Центру економічного та політичного аналізу Ірина Кава.
"Один з них - причому перший подібний термінал в Україні - був побудований ще в 1990-х компанією "Кабі", - нагадав Нікіфоров.
"Крім того, бізнес-авіація зараз обслуговується також у VIP-терміналі С київського аеропорту "Бориспіль" і в окремому терміналі для VIP-пасажирів аеропорту "Жуляни", - зазначив експерт.
За словами керівника однієї з авіакомпаній, зараз в Донецьку може відбуватися не більше 3-5 бізнес-рейсів на день, що не зробить проект бізнес-терміналу рентабельним.
"Бізнесменам потрібна конфіденційність, цей вид бізнесу досить специфічний, і державі в ньому нема чого робити", - заявив виданню співрозмовник в одній з авіакомпаній.
Коментарі
2