Споживчі настрої в Україні в грудні 2012 року покращилися, а побоювання девальвації знизилися.
Про це свідчать дані щомісячного дослідження компанії GfK Ukraine.
"Передноворічна споживча лихоманка вплинула і на індекс споживчих настроїв, чому допомогло успішне придушення страху перед фінансовою кризою. Водночас економічні очікування залишаються низькими, і січень покаже справжній рівень оптимізму українців", - сказано в прес-релізі GfK Ukraine.
Індекс споживчих настроїв в Україні в грудні 2012 року виріс на 1,4 пункту в порівнянні з листопадом - до 85,1.
Основним чинником поліпшення споживчих настроїв у грудні став сезонний ріст індексу доцільності робити великі закупівлі. Очікування щодо розвитку економіки країни залишилися майже без змін - на рівні 82,9 пункту, що на 0,3 пункту менше листопадового значення.
При цьому очікування українців щодо динаміки безробіття в грудні залишилися майже без змін: значення відповідного індексу склало 135, що на 0,4 пункту менше, ніж у листопаді.
"Інфляційні очікування дорівнюють 185,6, що на 0,4 пункту більше листопадового показника. Одночасно істотно покращилися очікування українців щодо курсу гривні протягом найближчих трьох місяців: індекс девальваційних очікувань українських втратив 12 пунктів і впав до значення 136,1", - зазначено в прес-релізі.
Згідно з дослідженням, погіршення споживчих настроїв у грудні відбулося в українців з доходом нижче середнього, а також у жителів сіл. Разом з тим найбільше зростання було зафіксовано в містах з населенням понад 500 тис. людей і в східному регіоні: і там, і там основним джерелом зростання стала велика готовність робити великі покупки.
Індекс споживчих настроїв в Україні визначається на підставі вибіркового дослідження домашніх господарств країни, в ході якого опитується 1 тис. чоловік у віці від 15 до 59 років.
GfK Ukraine - українська дослідницька компанія, входить у міжнародну дослідницьку мережу GfK Group.
Коментарі
3