Побутує думка, що сьогодні бізнес не існує, якщо у нього немає представництва в Мережі. Так це чи ні? Спробуємо розібратися разом. Ми зустрілися з Іваном Пилипчуком – власником і директором компанії Сайт Імідж, яка вже понад 10 років займається розробкою та просуванням сайтів. Поговоримо про доцільність і перспективи відкриття власного інтернет-магазину.
- Доброго дня, Іване. Розкажіть, чи варто сьогодні вести бізнес онлайн? Які існують ризики прогоріти?
- Вітаю. Моя відповідь: однозначно варто! Витрати – мінімальні, а ефективність – максимальна. Тільки уявіть: якщо раніше у вашій торговій точці купували товар переважно жителі одного мікрорайону, то після відкриття інтернет-магазину серед клієнтів будуть жителі всієї країни, і, можливо, не одної. Ризики прогоріти є завжди, від цього нікуди не дінешся. Але якщо довіритися фахівцям і правильно організувати роботу інтернет-магазину, то вони будуть зведені до мінімуму.
- Скільки інвестицій потрібно для успіху?
- Немає однозначної відповіді на це питання – все залежить від фінансових можливостей. Якщо у підприємця є достатній стартовий капітал, то можна замовити створення сайту на власній CMS (система управління сайтами). Ціни на такі послуги можна подивитися на нашому сайті (http://www.siteimage.com.ua/ukr/sozdanie-internet-magazinov – прим. авт.). Ці інвестиції одноразові, а інтернет-магазин на власній CMS буде унікальним і неповторним. Більш бюджетний варіант – оренда готового інтернет-магазину на SaaS (хмаркові технології). Однак платити за це рішення доведеться щомісяця, хоч і значно меншими сумами.
Одразу зазначу, що під інтернет-магазином ми розуміємо саме окремий сайт, а не сторінку в ВКонтакте або іншій соцмережі. Останнє не раджу навіть розглядати як можливий варіант. Це ненадійно і не престижно; те ж саме можна сказати і про безкоштовні CMS. Соцмережі розкривають серйозні можливості для просування компанії, і тому працювати з ними потрібно. Але це лише додатковий інструмент для розвитку інтернет-магазину, не більше.
- Через скільки часу окупляться витрати?
- Все залежить від товару та грамотності підходу. У когось виходить отримати перший прибуток через півроку, у інших – через кілька тижнів.
- Які інтернет-магазини сьогодні найвигідніше відкривати?
- Дуже добре окупаються інтернет-магазини одягу. Конкуренція в цій ніші жорстка, але якщо ви зможете зацікавити клієнтів ціною і якістю, то є всі шанси вибитися в лідери. Також непогано купують дитячі іграшки, товари для дому та аксесуари. Але це не означає, що інша продукція не користується популярністю.
- Які кроки потрібно зробити підприємцю-початківцю, щоб його інтернет-магазин став успішним?
- Алгоритм дій інтернет-підприємця приблизно такий.
Перше: правильно вибрати нішу. Не поспішайте сліпо в ту галузь ринку, яка обіцяє лише високий прибуток. Вибирайте продукцію, яка до душі особисто вам.
Друге: знайти надійних постачальників. Саме надійних, а не просто дешевих. При зриві термінів поставок в першу чергу постраждає репутація продавця і, як результат, впаде рівень довіри клієнтів.
Третє: створити сайт. Довіряти фрілансерам цю справу не варто. Вони часто бувають ненадійні, і, трапляється, щезають після першого авансового платежу. Краще звернутися в спеціалізовану веб-студію. Фахівці зроблять сучасний, функціональний сайт в обумовлені терміни. На додачу ще запропонують повну підтримку інтернет-магазину, його просування та розвиток.
Четверте: створити ефективну рекламну кампанію. Це теж чимала стаття витрат. Але, як відомо, реклама – це двигун торгівлі, тому економити не варто.
П'яте і останнє: правильно працювати з клієнтами. Щоб тримати продажі на високому рівні, потрібно дорожити кожним покупцем. Запропонуйте йому зручні способи оплати, подбайте про оперативну доставку, стимулюйте активність акціями і розпродажами, не забувайте про розсилки та різні форми лояльності.
Коментарі
1