Кредиторські компанії зобов'яжуть дотримуватись норм етичної поведінки під час взаємодії з боржником.
Це одна з вимог, яку регулюватиме закон про захист боржників. Документ остаточно ухвалили у Верховній Раді.
Закон має на меті захист прав споживачів-боржників та обмеження доступу до ринку потенційно недобросовісних колекторів.
Документ встановлює такі вимоги до кредитодавців, включно з колекторськими компаніями:
- дотримуватися вимог до етичної поведінки та правил взаємодії з боржником;
- інформувати боржника про залучення колекторської компанії до врегулювання простроченої заборгованості;
- укладати договори лише з юридичними особами, включеними до Реєстру колекторських компаній;
- повідомити Національний банк про укладення з колекторською компанією договору;
- контролювати дії залучених колекторських компаній та надавати рекомендації щодо усунення порушень;
- розірвати договір з колекторською компанією в односторонньому порядку у разі її виключення з Реєстру колекторських компаній або в разі порушення нею вимог до етичної поведінки.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Колектори шантажували боржників порнографічним контентом з їхніми зображеннями
Під час першої взаємодії зі споживачем кредитор або колекторська компанія має повідомити своє найменування, прізвище, ім'я, по батькові або індекс особи. Також потрібно озвучити правову підставу взаємодії та розмір простроченої заборгованості, а на вимогу споживача - надати підтвердні документи протягом 7 робочих днів.
Торік значна частина звернень щодо мікрофінансових компаній та банків стосувалася жорстких мір зі стягнення заборгованості. Колекторська діяльність стала однією з головних проблем 2020 року, пов'язаних із захистом прав споживачів.
Коментарі