Державні акти на землю старого зразка є чинними в Україні. Держава їх визнає. Але сьогодні головною умовою для офіційного статусу власника землі є присвоєння ділянці кадастрового номера, повідомляють у Міністерстві юстиції.
Також запорукою захисту майна від шахрайських оборудок є оцифрування відповідних відомостей - внесення їх до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Купити землю без сюрпризів: як перевірити продавця та ділянку
Експерти Офісу протидії рейдерству Міністерства юстиції України підготували інструкцію, як зробити державну реєстрацію земельної ділянки за 4 кроки:
1. Подбайте про те, щоб ділянці було присвоєно кадастровий номер. Без нього сьогодні неможливо провести будь-які юридичні операції з ділянкою. Для цього треба звернутися до найближчого розробника документації із землеустрою. Виготовити технічну документацію щодо встановлення меж ділянки на місцевості.
2. Коли кадастровий номер присвоєно, а коректні дані про ділянку відображено в Державному земельному кадастрі, звертайтеся до місцевого виконавчого органу, нотаріуса чи центру надання адмінпослуг.
3. Для державної реєстрації права власності на землю подайте необхідний пакет документів. Зокрема паспорт і документ, який є підставою виникнення права на ділянку.
4. Отримайте витяг із Державного реєстру прав про держреєстрацію права власності на земельну ділянку.
Загальний термін розгляду документів становить 5 робочих днів. Цей час можна скоротити, але розмір адміністративного збору суттєво збільшиться.
Від початку 2020 року понад 50 тис. українців відкрили ФОП онлайн на порталі "Дія". Реєстрація займає не більше 15 хв.
Коментарі