Упродовж липня-серпня 2020 року Національний банк отримав 2408 скарг громадян на роботу фінансових установ, із них 12% стосувалися персональних даних. Від початку 2020 року регулятор отримав 4354 скарги громадян. Персональних даних стосувалися 2%.
Попри незначну кількість таких скарг незаконне використання персональних даних є серйозною проблемою, повідомляють у НБУ.
Нацбанк на початку 2020 року отримав повноваження на захист прав споживачів фінансових послуг. Це означає, що він почав регулювати поведінку банків, а з 1 липня 2020 року – і небанківських фінансових установ, щодо їхніх клієнтів.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Банки не зможуть шахраювати з договорами: НБУ готує нові вимоги
За цей час виявили чимало проблемних питань.
"Серед таких порушень – використання персональних даних без дозволу людини колекторами для стягнення проблемного боргу, фінансовими установами – для інформування про послуги тощо. Здебільшого проблема щодо використання персональних даних стосується небанківських фінансових компаній", - йдеться в повідомленні НБУ.
Щоб вирішити проблему, Нацбанк та Уповноважений Верховної Ради з прав людини обмінюватимуться аналітикою та статистикою, зокрема за результатами розгляду звернень про захист персональних даних. Регулятори розроблятимуть спільні пропозиції до проєктів законів, нормативно-правових актів, державних програм та планів дій, а також проводитимуть спільні заходи.
Під час оформлення кредиту фінансова компанія зазвичай просить позичальника дати телефон родича, колеги чи друга. Якщо людина особисто не давала дозволу на використання телефонного номера, то здійсненням дзвінків фінансова компанія та колектори порушують законодавство.
Коментарі