З 1 липня в Україні розпочали реформу системи контролю обороту пального.
Це може вплинути на рівень попиту і пропозиції палива на ринку, тому і на ціни, пише "Сегодня".
За новими правилами, всі хто зберігає та продає пальне, повинні отримати ліцензію.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Зеленського закликали знизити ціну на дизпаливо
Це має зменшити частку "сірого" ринку. За даними Нафтогазової асоціації України, 20% дизеля і 50% автогазу в країні продаються нелегально.
Нововведення стосується і агросектора, який закуповує дизпаливо в великих обсягах. Всі, хто отримає ліцензію, будуть перебувати в базі Фіскальної служби, і можна буде легко перевірити, легальна АЗС чи ні. Крім цього, на нафтобазах встановлять акцизні лічильники з видачі палива, тобто введуть тотальний контроль за переміщенням нафтопродуктів.
"Дійсно, є проблема. Велика кількість суб'єктів на 1 липня не отримали ліцензії. Поки цього непомітно, але якщо держава підійде до цієї ситуації жорстко, це може спровокувати дефіцит на регіональних ринках і призвести до зростання цін. У великих містах навряд чи, тому що там працюють великі мережі. А щодо провінції, то там є проблеми. Під час легалізації ринку заправних станцій може стати менше, і це матиме відповідні наслідки", - розповів співголова Фонду енергетичних стратегій Дмитро Марунич.
Найдорожче дизпаливо та автогаз продають у Львівській області. Бензин - в Івано-Франківській.
Коментарі