Ексклюзиви
Понеділок, 16 вересня 2013 10:19

Найбільші українські торговельні мережі звинуватили у змові підвищити ціни

Найбільші українські торговельні мережі звинуватили у змові підвищити ціни
АМК може оштрафувати 18 компаній відразу за двома пунктами претензій. Фото: mignews.com.ua

Антимонопольний комітет (АМК) звинуватив найбільші українські торговельні мережі, серед яких "АТБ- Маркет", "Фуршет", "Ашан" і ще півтора десятка рітейлерів, у картельній змові.

У відомстві підозрюють, що вони домовилися про антиконкурентні узгоджені дії, які призвели до підвищення цін на продукти харчування в 2010-2011 роках, пише "Forbes Україна".

АМК може оштрафувати 18 компаній відразу за двома пунктами претензій. Кожен з них може обійтися мережам в максимальні 10% від обороту за попередній рік. Це - 13,4 млрд грн у перерахунку на фінрезультати лише 6 найбільших рітейлерів, і близько 20 млрд грн в цілому.

Відомство розпочало розслідування про діяльність продуктового роздробу в Україні у травні 2012 року. За даними Державної служби статистики, в 2010-2011 роках індекс споживчих цін в Україні зріс на 13,5%, тоді як ціни на основні продукти харчування в роздрібних мережах Києва збільшилися на 22-38%, а на деякі продукти - на 50-70%.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Купівля українцями валюти впала у 17 разів - НБУ

АМК вважає, що причина - в тому, що низка найбільших рітейлерів вимагали від постачальників відстрочки платежів (до 120 днів) і оплати різних додаткових послуг (реклама, бонуси та інше), які досягають 5-10% від вартості поставленого товару. Претензії виставлені лише до компаній, які мають магазини в столиці, незалежно від розташування їх центрального офісу.

Попередні висновки розслідування - більш ніж двухсотсторінковий документ - був розісланий компаніям на початку минулого тижня. Рітейлери підтверджують факт отримання документів.

На думку фахівців відомства, великі торговельні мережі порушили антимонопольне законодавство відразу за двома параметрами. По-перше, вони узгоджували між собою формат роботи з постачальниками, що зачіпало інтереси останніх.

Друга претензія АМКУ - 18 великих торгових мереж створили картель, в центрі якого знаходиться AC Nielsen.

Зараз ви читаєте новину «Найбільші українські торговельні мережі звинуватили у змові підвищити ціни». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

19

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 26991
Голосування Чи подорожчають продукти через відміну державного регулювання цін?
  • Так, виробники і магазини скористаються цим
  • Так, але подорожчають тільки найпопулярніші товари
  • Ні, будуть лише сезонні коливання цін
  • Деякі товари подешевшають
  • Державне регулювання - це радянський пережиток. Його треба відмінити
Переглянути