На Північному ГЗК Метінвесту ввели в дослідно-промислову експлуатацію другий пусковий комплекс циклічно-потокової технології, повідомляє пресслужба групи.
Загальні інвестиції в будівництво комплексу становлять майже $200 млн.
ЦПТ - це комплекс стрічкових конвеєрів, сполучених між собою станціям приводів для керування транспортувальними пристроями. Розташований у Первомайському кар'єрі, одному з найбільших в Україні. Проєктна продуктивність кар'єру - 23 млн т руди на рік.
ЦПТ складається з двох паралельних ліній - рудною і скельною. Рудний тракт ввели в експлуатацію 2016 року. Тоді побудували понад 80 основних і допоміжних об'єктів. Тепер запускають другий тракт - скельний. Продуктивність кожної лінії - 20 млн т гірської маси на рік.
Із забою руду і скельну породу автосамоскидами доправляють до дробильних установок. Після дроблення гірська маса потрапляє на комплекс конвеєрів, де за 16 хвилин долає шлях завдовжки 2,3 км. Досягнувши поверхні кар'єру, руда і скеля перевантажуються на залізничний транспорт. Потім руду транспортують на дробильну фабрику, а скельну породу – у відвал.
Таким чином, транспортувати руду і скельну породу з глибини 300 м на поверхню кар'єру будуть два тракти загальною продуктивністю 40 млн тонн гірської маси на рік.
"Цьогоріч ми завершили будівництво комплексів циклічно-потокової технології на двох гірничо-збагачувальних комбінатах - Північному та Інгулецькому. Інвестиції в обидва проєкти становлять майже 250 мільйонів доларів Це робить їх одними з наймасштабніших в історії групи й гірничодобувної галузі України. Введення в експлуатацію нових комплексів дозволить нам підвищити продуктивність і зменшити витрати, що поліпшить позиції Метінвесту на світових ринках залізорудної продукції", - розповів генеральний директор групи Метінвест Юрій Риженков.
Запуск комплексу ЦПТ допоможе добувати залізорудну сировину ефективніше і зменшити витрати на виробництво концентрату. Зокрема відстань перевезення порожньої породи для автосамоскидів скорочується на пів кілометра. До того ж кількість перевантажувальних пунктів на дорозі гірської маси з кар'єру на поверхню зменшується вдвічі - частина вантажопотоку буде перерозподілена на новий тракт ЦПТ.
Проєкт має і екологічний складник. Конвеєри дозволяють швидше доправляти гірську породу з кар'єру: завдяки скороченню часу роботи самоскидів знижується техногенне навантаження на довкілля.
"Впровадження нових технологій, які підвищують ефективність виробництва і знижують собівартість видобутку руди, - це головний чинник конкурентоспроможності нашої продукції - концентрату й котунів. Введення в експлуатацію циклічно-потокової технології в Первомайському кар'єрі дасть можливість у довготривалій перспективі стабільно добувати руду в проєктних показниках - 23 мільйони тонн на рік. Завдяки новому комплексу ми покращуємо умови й підвищуємо рівень безпеки праці гірників. Внаслідок застосування сучасних аспіраційних технологій і скорочення часу роботи двигунів кар'єрних самоскидів знижуємо навантаження на довкілля", - зазначив генеральний директор ПівнГЗК Андрій Скачков.
Наприкінці літа 2021 року новий тракт комплексу рудної циклічно-потокової технології вартістю майже $50 млн запустили на Інгулецькому ГЗК.
Північний ГЗК - одне з найбільших гірничовидобувних підприємств Європи. Спеціалізується на виробництві залізорудного концентрату з умістом заліза 65,8% і котунів з умістом заліза 63%. Виробничі потужності комбінату дозволяють виробляти понад 13 млн т концентрату і майже 8 млн т котунів на рік. До складу підприємства входять Первомайський і Анновський кар'єри, дві збагачувальні фабрики, два цехи з виробництва котунів і допоміжна інфраструктура.
Коментарі