На Харківському державному авіаційному виробничому підприємстві поновлять виробництво літаків у разі приватизації заводу.
Відповідний меморандум 29 листопада підписали представники бізнесу й місцевої влади, повідомляє "ХарківTimes".
Метою меморандуму є створення ефективної взаємодії щодо відновлення на ХДАВП серійного випуску й сервісного обслуговування літаків та іншої авіатехніки.
Упродовж п'яти років планують вийти на рівень випуску п'яти літаків на рік, створивши 1,5 тис. робочих місць.
Сторони також домовилися спільно брати участь у погашенні боргів із зарплати й в зустрічах із трудовим колективом.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чи може в літака відпасти крило та що буде, якщо в польоті відмовлять двигуни - пілот розказав про секрети роботи
Також домовилися про залучення зовнішніх і внутрішніх інвестицій в авіаційну галузь для розробляння та серійного випуску нових зразків техніки.
З боку влади меморандум підписали в. о. голови Харківської обладміністрації Олександр Скакун і голова Харківської обласної ради Тетяна Єгорова-Луценко.
Водночас на підписанні меморандуму не було директора ХДАВП Олександра Кривоконя і представників Укроборонпрому, у структурі якого перебуває авіазавод.
З боку потенційних інвесторів, які планують брати участь у приватизаційному конкурсі, документ підписали президент АТ "Мотор Січ" В'ячеслав Богуслаєв, голова правління АТ "ФЕД" Віктор Попов та генеральний директор ПрАТ "Авіакомпанія Константа" Михайло Пінкевич. Крім них під документом поставили підписи голова профспілки працівників авіабудування та машинобудування України Ярема Жугаєвич і голова профкому ХДАВП Михайло Погорєлов.
Після підписання меморандуму президент АТ "Мотор Січ" Богуслаєв заявив журналістам, що виступає за зняття на п'ять років мораторію на закупівлю російських комплектуючих для відновлення виробництва літаків на ХДАВП.
"Комплектацію потрібно сьогодні на п'ять років дозволити. Для цього потрібно напружити СБУ вашу обласну та центральну та Раду безпеки. Більше того, ми до президента України звернулися, щоб зняли санкції з 23 підприємств у Росії — тобто навіть якщо збережуть нам російську комплектацію, ми не зможемо її купити", - сказав Богуслаєв.
"Треба домовлятися про ті непорозуміння, які у нас відбуваються в політиці, але годувати народ", - додав він.
У свою чергу, в.о. голови Харківської ОДА Скакун зазначив, що серед експертів немає єдиної думки щодо необхідності закупівлі комплектуючих у РФ.
"Це дуже складне питання – питання до експертів авіабудування. Потрібно експертам розібратися, чи можливо цей завод підняти з колін без комплектуючих із РФ", - сказав Скакун.
У той же час голова Харківської облради Тетяна Єгорова-Луценко виступила проти закупівлі комплектуючих у РФ.
"Моя позиція – необхідно зробити все для того, щоб їх не залучати. У нас не непорозуміння, у нас – війна", - наголосила вона.
Підприємство ХДАВП зараз не функціонує. У 2012-2019 роках зовсім не отримувало державних замовлень, а останній літак виготовили 2014-го.
2017 року Харківське державне авіаційне виробниче підприємство домовилося з американською компанією Oriole Capital Group щодо залучення $150 млн і виготовлення серії літаків Ан-74.
Коментарі