У креативних галузях української економіки, до яких можна віднести ІТ, створення hand-made продукції, кіно і музику, рекламу та інше, зайнято до 1 млн осіб. Вони створюють приблизно 3,4% валового внутрішнього продукту. Про це в ефірі "Громадського радіо" розповіла декан факультету економічних наук НАУ "Києво-Могилянська академія" Олександра Гуменна.
Вона зазначила відміну креативної економіки від творчої. "Коли ми говоримо про креативність, маємо на увазі якість економіки. Це не якесь відірване від реальності поняття. Творчість - це щось безкорисливе: настає натхнення - і людина творить. Креативність відрізняється від творчості тим, що має конкретну мету і трансформується в певну інновацію", - підкреслила Олександра Гуменна.
Галузі креативної економіки в Україні стали вже досить вагомими - з погляду зайнятості та питомої ваги у ВВП. "Говорячи про креативну економіку, найчастіше мають на увазі ІТ-сектор. Це частина креативної економіки, і можна сказати, що це її ядро, так як вже майже всі сфери економіки пронизані ІТ технологіями. Крім того, до креативної економіки можна віднести створення hand-made продукції, сфери кіно і музики, моду, рекламу і маркетинг і так далі. Їхній внесок у ВВП становить 3,4%. За деякими оцінками, в креативних галузях української економіки вже задіяні до 1 млн осіб, в т.ч. в ІТ секторі - приблизно 100 тис. чоловік. Значна кількість айтішників працюють в умовах аутсорсингу для іноземних компаній, сукупно 2016-го вони заробили понад $1,6 млрд", - зазначила Олександра Гуменна.
Вона є одним із співавторів Доктрини збалансованого розвитку "Україна-2030", яка базується на розвитку креативної економіки та інновацій. Доктрина передбачає створення умов для досягнення економічного зростання не менше 10-15% в рік, щоб до 2030 року увійти до ТОП-30 найбільш економічно розвинених країн з ВВП на рівні $710- $750 млрд.
Коментарі