середа, 04 березня 2020 21:52

Коли в Україні з'являться комфортні електрички

Коли в Україні з'являться комфортні електрички
За останні 12 років не було придбано жодного нового приміського електротягаpixabay.com

За останні 12 років не було придбано жодного нового приміського електротяга. Кількість електричок суттєво зменшилась, розповів Gazeta.ua експерт із транспорту Олександр Кава.

"В Україні дбають більше про інтереси олігархів, а не простих громадян. Олігархи на електричках не їздять. Тому всі роки незалежності для приміських перевезень використовується старий електротранспорт, який залишився ще з радянських часів", - продовжує Кава.

В Укрзалізниці заявляють, що рентабельність приміських сполучень складає мінус 900%. Вкладають 9 грн, а заробляють -1 грн. До фінансування перевезень має долучатися місцева влада.

"Укрзалізниця справедливо покладає вину за низьку рентабельність на обласні бюджети. У всіх розвинених країнах приміські перевезення компенсують за рахунок центрального і місцевих бюджетів. В Україні держава залишила Укрзалізницю з проблемою приміських перевезень один на один", - каже експерт.

Найкраще приміські перевезення працюють в Німеччині, Швейцарії та Франції.

"Зокрема в Німеччині, щороку для покриття збитків залізниці виділяється 10 мільярдів євро із федерального бюджету та 6 мільярдів - з місцевих. Гроші йдуть на придбання нового рухомого складу, компенсацію перевезень і розвиток інфраструктури. В Європі не покладають на пасажира всі витрати на утримання маршруту. Це оплачує держава. Неправильно тільки піднімати вартість квитків для пасажирів, як роблять це у нас. Потрібно якнайшвидше запровадити дотації на приміські перевезення. Сума має залежати від кількості рейсів, які виконуються в певній області. Також від розміру тарифів, вони встановлюються окремо для кожної з областей", - говорить Олександр Кава.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Столичний автовокзал продали на аукціоні

На думку експерта, відміняти пільговий проїзд в електричках не потрібно.

"У Європі теж є пільгові категорії. Це питання вирішили завдяки дотаціям. У нас пропонують замінити пільги адресною допомогою. Але це нічого не вирішить. Урядовці намагаються перекласти проблему на громадян. Навіть якщо всі області повністю розрахуються з залізницею за перевезення пільговиків, це не вирішить проблему. Адже розраховані ці виплати по дуже низькому тарифу. Щоб з'явилися нові електрички, треба виділяти гроші і почати їх закупляти. Поки що через брак рухомого складу, напрямки приміського сполучення в Україні лише скорочуються", - зазначає Олександр Кава.

Впродовж 2020 року Укрзалізниця щомісяця підніматиме на 2% вартість квитків на потяги. Підвищення тарифів планується здійснювати поетапно - щомісяця, починаючи від 1 березня по 31 грудня 2020 року в усіх категоріях вагонів, окрім 1-го класу поїздів Інтерсіті+.

Зараз ви читаєте новину «Коли в Україні з'являться комфортні електрички». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 8642
Голосування На яку допомогу від Європи та світу Україні варто розраховувати після війни?
  • Польща обіцяє "план Маршалла" - велику програму фінансової підтримки
  • Списання всіх боргів за зовнішніми кредитами
  • Всі кошти від конфіскації майна та ресурсів РФ у світі
  • Допомоги не буде. Обмежаться підтримкою біженців
  • Мені байдуже
Переглянути