середа, 25 квітня 2018 12:08

Гроші, небо, "Аерорух" - авіаційна безпека Україна під загрозою

Гроші, небо, "Аерорух" - авіаційна безпека Україна під загрозою
Питання реального управління "Украерорухом" потребує детальнішого вивчення

Державне підприємство обслуговування повітряного руху України "Украерорух" - стратегічне підприємство і національний провайдер аеронавігаційного обслуговування, підпорядковується Міністерству інфраструктури України. Основний заробіток компанія отримує за обслуговування авіарейсів у повітряному просторі України.

Довгий час підприємством керував Юрій Чередніченко. Чередніченка прийнято вважати людиною колишнього регіонала, а нині власника телеканалу "Прямий" і голови київської міської організації партії "Наш край" Володимира Макеєнка.

До речі напруга навколо "Аероруху" зросла останніми днями. Напередодні засідання Ради підприємства та конференції трудового колективу, було заблоковано перепустку голові Ради підприємства Кирилу Поліщуку.

Тому, питання реального управління "Украерорухом" та наявності впливу старої адміністрації потребує детальнішого вивчення.

В 2014 році розкрадання грошей "Украероруху" стало об'єктом уваги журналістів та Держфінінспекції. Державний бюджет не до отримував кошти від "Украероруху", через систематичне списування коштів та виведення їх з рахунків компанії. Держфінінспекція за результатами перевірки виявила, що при мільярдних доходах державного підприємства від експлуатації неба, витрати "Украероруху" належним чином не контролюються, обладнання закуповується за завищеними цінами. Як результат держава втратила кошти в особливо великих розмірах. За результатами першої перевірки було виявлено збитки на 4 мільйони гривень.

Станом на 2014 рік, до початку російсько-української війни, 100 км аерошляху коштували 50 євро, а повітряний простір України був одним з найбільш затребуваних в Європі. Доходи компанії за 2014 рік становили 3 млрд. гривень, проте в відсотковому співвідношенні українське підприємство з обслуговування повітряного простору давало найменшу віддачу державному бюджету в Європі.

Найбільш "популярною" компанією яка вигравала тендерні закупівлі для "Украероруху" було держпідприємство НП "Техвестсервіс". Тільки за 2010-2014 роки компанія уклала угоди на більш ніж 400 мільйонів гривень. Йдеться про закупівлі радіолокаційного та навігаційного обладнання та його обслуговування. При цьому за даними фінансового моніторингу "Техвестсервіс" імпортував обладнання лише на 40 мільйонів гривень.

В складі засновників "Техвестсервісу" до 2011 року перебував Кирило Поліщук, колишній директор ДП "Украерорух", колишній заступник Державної авіаційної адміністрації, народний депутат від "Партії регіонів" та нинішній голова Ради підприємства.

Регіонал Володимир Макеєнко публічно визнавав причетність себе та своєї родини до "Украероруху". На запитання журналістів він відповідав, що його викладач з політекономії – власниця "Трансаерс", фінансовий директор його одногрупник з університету, а старший син – помічник генерального директора.

Макеєнко заробляв свої в прямому сенсі "з повітря". Він був творцем "Украероруху" після розпаду СРСР. Станом на 2013 рік структура прибутку "Украероруху", складала 600 млн. євро, проте це був прибуток, а не дохід. Гроші виводилися шляхом закупівлі обладнання за завищеною ціною, для дотримання корпоративної солідарності працівникам "Украероруху" надавався величезний соціальний пакет та крупна офіційна заробітна платня. Є підозра що "Техсервіс" і досі продовжує вигравати тендери на обслуговування обладнання "Украероруху".

Важливу роль в схемі займав уродженець м. Черкаси, Чередніченко Юрій. Він є фахівцем в сфері цивільної авіації. Був генеральним директором ДП "Украерорух" в 2002-2014 роках. Балотувався в депутати Київської обласної ради від "Партії регіонів" та працював помічником народного депутата Кирила Поліщука, якого змінив на посаді голови "Украероруху".

В 2014 році Чередніченко номінально покинув "Украерорух", проте зберіг свій вплив. Його син досі працює начальником тренажерного центру ДП "Украероруху". Також вплив Чередніченка зберігся через колишнього директора "Кримаероруху" Анатолія Григорєва. Мова йде про колишніх кримських диспетчерів, що після окупації працюють в "Украерорусі" та профспілку працівників підприємства.

Наразі, колишні регіонали та представники старої адміністрації намагаються зберегти свій вплив через конференцію трудового колективу.

"Украерорух" потребує реального реформування. Підприємство яке може приносити величезні прибутки в державний бюджет залишається під контролем колишніх регіоналів, що підбивають прикуплений соціальним пакетом та валютними преміями трудовий колектив до виступу проти нового керівництва. Тому реальна реформа підприємства вимагає систематичної та жорсткої позиції керівництва держави та підприємства.

Зараз ви читаєте новину «Гроші, небо, "Аерорух" - авіаційна безпека Україна під загрозою». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

3

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 8642
Голосування На яку допомогу від Європи та світу Україні варто розраховувати після війни?
  • Польща обіцяє "план Маршалла" - велику програму фінансової підтримки
  • Списання всіх боргів за зовнішніми кредитами
  • Всі кошти від конфіскації майна та ресурсів РФ у світі
  • Допомоги не буде. Обмежаться підтримкою біженців
  • Мені байдуже
Переглянути