Продовження економічної блокади ДП "Бердянський морський торговельний порт" обернеться розірваними контрактами, критичними збитками, падінням вантажопотоку, заборгованістю по зарплатах колективу і загальним економічним колапсом Бердянська. Тому в інтересах колективу порту і всього міста негайно відновити законну діяльність підприємства. Представники трудового колективу повинні припинити незаконні дії з блокування підприємства.
Про це йдеться в блозі на "Корреспондент.нет" "Бердянський морський порт: фантомний біль" Запорізької народної республіки".
Призначеному в.о. начальника ДП "Бердянський морський торговельний порт" Богдану Бабцю в Міністерстві інфраструктури поставлено завдання навести порядок у господарській діяльності підприємства, збільшити обсяги вантажів, підвищити соціальні стандарти.
Той уже приступив до роботи і найближчим часом займе робочий кабінет в порту. Богдан Бабець наголосив на неприпустимості звільнень працівників. Він провів переговори з потенційними клієнтами, готовими використовувати потужності порту. Визначив можливості збільшення завантаження ДП БМТП на 20-25%. Начальник порту високо оцінив потенціал трудового колективу і зазначив, що працюючи єдиною командою, колектив забезпечить економічне зростання і посилить соціальні гарантії для працівників.
Всі причетні до ситуації, повинні розуміти, що розбурхувати ситуацію навколо Бердянського порту небезпечно і безвідповідально. Це підприємство - ключ України в Азовської акваторії. Воно забезпечує робочими місцями до 10 000 жителів міста, в тому числі членів сімей працівників. І кожен день простою загрожує економічним колапсом місту і всьому регіону.
Стратегічне державне підприємство не може залишатися без керівника. Це - ризики для держави, яка отримує суттєві податки від діяльності порту, для підрядників, які працюють в порту, інвесторів, що мають далекосяжні плани співпраці. Зрештою, відсутність на робочому місці легітимного директора не дозволяє виплачувати колективу заробітну плату. Таким чином, всі залучені сторони, крім раніше відстороненого керівництва, зацікавлені у відновленні стабільної діяльності ключового підприємства півдня країни.
Бердянськ - ключове місто на півдні країни в забезпеченні національної безпеки. Це - найважливіша ланка транспортної морської логістики України. Якщо вона випаде, країна втратить вантажоперевезення на Азові, і це катастрофічно вдарить по національній економіці.
Тому масові заворушення в Бердянському морському порту не можна розглядати як звичайний переділ контролю за фінансовими потоками. Йдеться про спроби зовнішнього шантажу центрального органу виконавчої влади - Мінінфраструктури, тестуванні можливостей регіональних органів безпеки, розхитуванні політичної стабільності в складному регіоні.
Працівникам порту, які беруть участь у блокуванні підприємства, важливо усвідомити три ключові аспекти. По-перше, їх дії кваліфікуються Кримінальним Кодексом, як участь у рейдерському захопленні. Стаття 206 КК передбачає за протидію законній господарській діяльності штраф - 425 000 гривен з кожного учасника захоплення або позбавлення волі на строк до десяти років за особливо активну участь в незаконній блокаді.
Таким чином те, що комусь із працівників порту, можливо, здається боротьбою за справедливість, насправді є кримінальним злочином. До речі, заява на дії злочинної групи осіб, яка зірвала роботу держпідприємства, вже надійшло до міськвідділу поліції Бердянська. За фактом перешкоджання роботі правоохоронці проводять розслідування.
Другий аспект загострення - економічний. Кожен день блокади порту наближає його економічний колапс. А разом з ним - масові скорочення робочих місць, урізання і припинення виплат зарплат, зрив контрактів і втрату портом позицій на ринку вантажоперевезень. Через продовження блокади колектив ризикує втратити і роботу, і можливість утримувати родини.
І третій аспект полягає в тому, що сценарій конфлікту в Бердянському порту, писали не в Україні. Метою його є набагато більш радикальні рішення, аж до зміни політичного статусу Бердянська.
Коментарі