Віталій Тронь із міста Охтирка три роки тому отримав ліцензію і почав робит робити медове вино на продаж. Зараз "Охтирську медівку" продає у рідному місті, в Сумах, Полтаві, деяких ресторанах Києва та через соцмережі. Має 7 видів напою, з них 2 напвісухе, а решта – напівсолодкі. Цього року планує отримати дозвіл на виробництво інших видів вина. Зізнається, що на кожен вид продукції та об'єм пляшки має бути окремий міжнародний штрих-код, який коштує $7 та окрема етикетка.
"Медовими винами захоплювався ще з юності. врожай винограду на Сумщині слабенький, через клімат він тут не визріває. Але батько мав свою пасіку, тому сировини для експериментів було вдосталь. Батько головний технолог, він знає багато рецептів напоїв і любить створювати щось нове", - каже Віталій.
Першу партію вина чоловік робив для себе ще десять років тому. Виявилося, така продукція цікава друзям та родичам. Наприкінці 2017 отримав ліцензію на виробництво медових вин під сімейним брендом "ПаТронАт".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Які галузі найбільше постраждали під час карантину
"Справа дороговартісна. Вклали стільки, що страшно підбивати підсумки. Дорогий мед, кілограм якого коштує від 35 до 50 гривень. Для вина розчиняємо його у пропорції 1 до 2 води. Вода та дріжджі також особливі. Бродить таке вино близько 2 місяців, а потім освітлюється, відстоюється ще більше ніж півроку", - каже Віталій.
Пляшка вина на полиці супермаркету коштує від 160 до 165 гривень.
"Згадка про охтирські медові вина є навіть в "Енеїді" Котляревського. Зараз ми відроджуємо ті стародавні традиції. Взагалі, медове вино - це найдавніший алкогольний напій на планеті", - каже чоловік.
Мед сім'я закуповує у давнього перевіреного партнера, який збирає мед у Гетьманському національному природному парку поблизу Охтирки. Воду для напоїв спеціально готують, очищують та пом'якшують. Дріжджі отримують на спецзамовлення, конкретно для медових вин. Родина Тронь підрахувала, що протягом трьох років можна вийти на самоокупність.
"Охтирську медівку" активно продаємо через соцмережі та інтернет-магазини, зокрема через Prom.ua. Є замовники і серед рестораторів на Сумщині, Полтавщині та в Києві. До карантину брали участь у фестивалях і ярмарках. Активно шукаємо можливості для розширення збуту", - каже Віталій.
Дана Спасовська з Луцька робить бетонні горщики для квітів. Справа, яка розпочала в декреті стала успішним бізнесом.
Коментарі