четвер, 21 вересня 2023 21:50

Як вийти на експорт та не прогоріти: практичні поради від міжнародного експерта з розвитку бізнесу Руслана Шамалова

Експерт з антикризового менеджменту та розвитку бізнесу, переможець Ukrainian Business Award, розповідає, які етапи не можна пропустити при плануванні виходу на міжнародні ринки.

Підбито підсумки престижної премії Ukrainian Business Award — однією з найбільш значних нагород для підприємців, яка визнає досягнення у різних сферах бізнесу. Особливої ​​уваги цього року було приділено бізнес-стратегіям, спрямованим на розширення української присутності на міжнародних ринках та розвиток глобальної торгівлі.

 

Одним із переможців у сфері міжнародного бізнесу став Руслан Шаламов, який отримав нагороду в номінації "Міжнародний бізнес та експортні стратегії". За понад 15 років професійної діяльності він створив та успішно розвинув кілька міжнародних проектів, включаючи Yudex Group, науково-виробничу компанію Експопаллет та Славпеллет, які сприяють зміцненню економічних позицій України на глобальному рівні. На основі його досвіду розповімо про три ключові етапи, які сприяють успішному виходу на міжнародні ринки. Що необхідно зробити до виходу на ринок, як використовувати нетворкінг для розвитку бізнесу, і що важливо робити після успішного запуску експортної діяльності — читайте у матеріалі.

Предпідготовка та експортний аналіз

Перший та найважливіший етап виходу на міжнародні ринки, без якого нічого не може статися – це глибокий аналіз цих ринків, – розповідає Руслан Шаламов. Однак на практиці багато власників нехтують цим принципом і хочуть вийти на новий ринок тільки тому, що він здається їм важливим та цікавим у контексті спільних глобальних трендів.

"Наприклад, Дубай чи ринки США виглядають привабливо, але не можна орієнтуватися лише на їхню популярність — треба детально опрацьовувати конкретний продукт під специфіку ринку, — ділиться експерт.

Коли Руслан Шаламов розвивав Yudex Group, компанію, яка надає українським підприємствам можливість мати представництво в ОАЕ та Дубаї, проводився комплексний аналіз усього ринку регіону. Вивчалися дефіцити на ринку, визначався список найбільш затребуваних товарів, аналізувалися логістичні можливості та вимоги до сертифікації. Внаслідок такої підготовки вдалося успішно експортувати як промислові товари, так і продукти харчування.

Ефективний аналіз повинен включати кілька ключових компонентів: вивчення купівельної спроможності цільової аудиторії, розуміння сезонних коливань попиту, оцінку конкурентного середовища та бар'єрів входу. Важливо також проаналізувати культурні особливості споживання та переваги місцевих покупців, що успішно продається в Україні, може вимагати адаптації для закордонного ринку.

Нетворкінг та партнерські зв'язки

У міжнародному бізнесі особливо важливою є економіка довіри. Знайомство з бізнес-партнерами, налагодження відносин та активну участь у бізнес-форумах часто стають вирішальними чинниками успіху. Багато вигідних угод та партнерства народжуються не з холодних дзвінків, а з особистих рекомендацій та довірчих відносин.

Яскравий приклад ефективного нетворкінгу – отримання компанією Yudex Group статусу офіційного представника International Chamber of Commerce у країнах Перської затоки. Руслан Шамалов познайомився з президентом ICC на одному з бізнес-форумів, звідки почалася серйозна робота з розвитку співробітництва. Це знайомство суттєво розширило можливості для експорту української продукції та відкрило доступ до ринків Близького Сходу.

Руслан рекомендує також використовувати свої знання та експертизу для нетворкінгу. Він регулярно виступає спікером і проводить тренінги для компаній із формування команди, антикризового управління та стратегічного розвитку.

Люди, які хочуть розвиватися та отримувати нові знання, потім готові до співпраці, тому що вони бачать вашу експертизу, знайомі з вашим підходом та розуміють, як ви працюєте.

Важливо розуміти, що партнерство — це не разові зустрічі, а довгострокові інвестиції у відносини. Ефективні підприємці підтримують зв'язки з корисними контактами, регулярно діляться цінною інформацією та пропонують взаємну допомогу.

Постійний моніторинг

Вихід на новий ринок – довгостроковий процес, який вимагає значних ресурсів компанії і має бути прибутковим із самого початку. Важливо уникнути ситуації, коли доведеться робити крок назад і закривати перспективний напрямок через неправильну стратегію, тому важливо проводити постійний аналіз та моніторинг навіть після успішного виходу на ринок. про що іноді забувають підприємці, натхненні першими результатами міжнародної експансії.

Руслан Шаламов наголошує на важливості комплексного підходу до міжнародного бізнесу:

Я рекомендую займатися постійним моніторингом ризикових ситуацій у регіонах, тому що політична та військова обстановка може кардинально змінити умови ведення бізнесу.

Особливу актуальність набуває диверсифікація експортних напрямків. Ефективність такої стратегії підтвердили результати реструктуризації Науково-виробничої компанії Експопаллет. Завдяки стратегії Руслана Шаламова одночасного освоєння кількох географічних регіонів компанія розпочала успішно експортувати продукцію до країн ЄС, Південної Кореї, Малайзії, Китаю та ОАЕ, переробляючи 5 тисяч кубометрів деревини щомісяця. Така географічна диверсифікація дозволила компанії знизити залежність від окремих ринків та забезпечити стабільні обсяги виробництва навіть у разі виникнення складнощів в одному з регіонів.

Міжнародна експансія потребує професійного підходу на всіх етапах. Досвід Руслана Шаламова показує: детальна підготовка, якісний нетворкінг та регулярний моніторинг дозволяють українським компаніям не лише виходити на нові ринки, а й закріпитись на них довгостроково.

Зараз ви читаєте новину «Як вийти на експорт та не прогоріти: практичні поради від міжнародного експерта з розвитку бізнесу Руслана Шамалова». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 8642
Голосування На яку допомогу від Європи та світу Україні варто розраховувати після війни?
  • Польща обіцяє "план Маршалла" - велику програму фінансової підтримки
  • Списання всіх боргів за зовнішніми кредитами
  • Всі кошти від конфіскації майна та ресурсів РФ у світі
  • Допомоги не буде. Обмежаться підтримкою біженців
  • Мені байдуже
Переглянути