
28-29 липня в Київській фортеці відбудеться VII Міжнародний фестиваль історичного кіно "Поза часом". В програмі - 8 стрічок.
"Традиційно проводимо фестиваль в квітні, але через пандемію були змушені перенести, - розповідає організатор Інна Гончарова. - Зазвичай маємо 2 програми: художнього і документального кіно. Цьогоріч не було подано жодного ігрового фільму. Учасників набагато менше, ніж попередніх років. Це пов`язано як із самою пандемією, так і з тим, що виробництво багатьох картин через карантинні заходи не було завершено.
Які фільми беруть участь у фестивалі?
- Відкриває програму стрічка з Австрії Sunday in Strasbourg ("Неділя в Страсбурзі"). Її зняла Руслана Берндл, українка за походженням, яка вже багато років живе в Австрії. Йдеться про українців, яких під час Другої світової насильно вивезли в Третій Рейх із Донбасу. По поверненню додому потрапили у радянські концтабори. Також у фільмі є цікава історія про українця в Італії і його життя в партизанському загоні. Стрічка отримала перемогу серед документальних фільмів на американському фестивалі Her Vision Film Festival. "Жива УПА. Я не з неба" Марії Яремчук розповідає історію 95-річного сотенного Української повстанської армії Мирослава Симчича, бойове псевдо – "Кривоніс". Він відбув у радянських таборах 32 роки 6 місяців і 3 дні. Повну реабілітацію отримав лише 2017-го. Мирослав Симчич – єдиний командир УПА, що живий донині. Мешкає в Коломиї на Івано-Франківщині.
Мирослав Симчич – єдиний командир УПА, що живий донині
Презентуємо 3 фільми режисера В'ячеслава Бігуна. Він родом з Тячева Закарпатської області. Всі картини різні за підходом. "Тіні" Івана Чендея" - романтична біографічна стрічка про роль сценариста Івана Чендея у створенні фільму "Тіні забутих предків" Сергія Параджанова. "Дума про життя (після смерті)" - уривок з інтерв'ю патріарха УГКЦ Любомира Гузара, його заповідь про сутність вічності. "Многії літа. Стойко" - життєствердна історія столітнього українця з Карпат, в якій Степан Стойко ділиться думками про довголіття, ментальність і зв'язок із природою.
В позаконкурсній програмі показуємо історичну драму "Схрон" Оксани Войтенко. Розповідає про події 1946 року. Командир повстанського загону Орест разом зі своєю вагітною дружиною Євою та кількома бійцями зимує в схроні. Повстанців розшукує загін НКВД під керівництвом капітана Змієва.
Чи є у вас режисери - постійні учасники?
- Ігор Піддубний з нами від першого фестивалю. Це справжній подвижник історичної документалістики. Сам з Харкова, знаходить у меценатів гроші, щоб знімати якісне і класне за рівнем кіно. Дуже раджу подивитися його картину "Іван Мазепа. Призначаю тебе зрадником", яка отримала Гран-прі нашого фестивалю 2019-го. Позаминулого року Ігор переміг з фільмом "Повернення" про пошуки останків Ярослава Мудрого. Ще раніше показував "Степан Бандера. Україна між червоним і чорним", "Крим. Курорт суворого режиму". Всі стрічки вирізняються художньою якістю та науковим підходом. У нього можна повчитися і як знімати кіно, і як шукати на нього кошти.
Ігор Піддубний багато років працював журналістом, мав своє харківське інтернет-телебачення "Робінзон.ТВ", на якому також знімали багато телефільмів історичного напрямку. Кожна його робота - дослідження певної проблеми, через власний погляд. В більшості фільмів виступає як ведучий.
У його новому короткометражному фільмі "Ковчег", який буде представлений на фестивалі, йдеться про емігрантів, які живуть в США. Показані дуже різні люди, які в різний час виїхали за океан, які чинники до цього призвели.
Які тенденції помічаєте в українському історичному кіно?
- Дуже багато знімають про УПА. Теми, яка довгий час була табу для кіно. Водночас останні роки спостерігаю, що якість українського документального кіно трохи впала. Колись працювали студії Київнаучфільм, Укркінохроніка. Зараз школа документалістики та історичного кіно втрачена. Стрічки пішли більше в популяризаторство. Навіть ті історичні картини, що показують по телебаченню, - може бути класна ідея, використаний гарний матеріал, але при цьому фільм сам дуже слабкий.
Сьогодні телеканали часто не беруть історичне кіно взагалі. Якось молоді кінематографісти хотіли зняти серію 5-хвилинних фільмів про українську історію з позитивної точки зору. Який позитив можна знайти навіть у трагічних подіях. Їм сказали: покажемо, якщо дасте за це гроші. Дуже важко отримати кошти на зйомки історичного кіно. Воно весь час не на часі.
Ходила на історичні факультети в університети, запрошувала на фестиваль
Чи популярне сьогодні історичне кіно серед глядачів?
- За нашим досвідом, шанувальників історичного кіно в Києві, на жаль, небагато. Я навіть попередні роки ходила на історичні факультети в університети, запрошувала на фестиваль. А мені декан факультету університету Шевченка каже: у нас всі в квітні їздять на дачі, в села. Тобто навіть фахівців історичне кіно не дуже цікавить.
Минулого року ми продавали на фестиваль квитки. Цьогоріч робимо благодійні покази, вхід вільний.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Безкоштовно покажуть українські фільми
Як визначатиме переможця фестивалю?
- Фільми оцінюють члени журі, в кінці підрахуємо бали. В журі у нас кінематографісти, історики, голова - Іван Канівець, автор документальних фільмів, викладає документалістику в університеті Карпенка-Карого.
Цьогоріч переможець отримає унікальний приз. Авторську керамічну роботу Віктора Кожевнікова - тарілку, на якій стоїть будівля Київської фортеці, де проводиться фестиваль.
Як в умовах карантину проходитиме фестиваль?
- В Київській фортеці вже з червня працює театр "МаскамРад", спочатку перед будівлею на площі, потім, коли дозволили, в приміщенні. Тому ми знаємо, як все організувати. Вхід в масках, маємо антисептики. Розсадка - максимум по двоє людей, які прийшли разом. В залі, розрахованому на 80 місць, поміститься до 40 глядачів. З розрахунку 4-5 квадратних метрів на людину.
В рамках події ви також покажете виставку загиблого на Донбасі фотографа Сергія Ніколаєва. Чому вирішили поєднати ці 2 заходи?
- Сергій Ніколаєв - це вже історія нашої культури. Працював фотокореспондентом, любив театри, творчі вечори, фестивалі, багато їх знімав. На виставці "Муза ушла по дороге…" продемонструємо ці його роботи за останні 5 років життя. Вони також вже є історією, закарбували людей, які вже пішли з життя. Першу персональну виставку Сергія ми провели 2013 року в рамках І Міжнародного театрального фестивалю JoyFest. Коли Сергій загинув у Пісках 2015 року, ми зробили фотовиставку його пам'яті. І на 5-ті роковини смерті вирішили повторити.
Подавали цей проєкт на конкурс Українського культурного фонду, отримали високі бали. Однак через секвестр бюджету гроші на його реалізацію не отримали. Це мав бути масштабний фотопроєкт, з театральними інсталяціями, який би після Києва поїхав по всій Україні.
Програма VII Міжнародного фестивалю історичного кіно "Поза часом":
28 липня
19:00, Sunday in Strasbourg, режисер Руслана Берндл
20:35, "Жива УПА. Я не з неба", режисер Марія Яремчук
21:05, "Многая літа", режисер Славік Бігун
29 липня
19:00, "Ковчег", режисер Ігор Піддубний
19:20, "Дума про життя після смерті", режисер Славік Бігун
19:45, "Тіні Чендея", режисер Славік Бігун
20:20, "Іван Мазепа. Призначаю тебе зрадником", режисер Ігор Піддубний
21:30, "Схрон", режисер Оксана Войтенко
Коментарі
Вопрос Армянскому радио:Кто в упыре, алкоголике и дебошире Луценко увидел политического деятеля? Ответ: Янукович! Захотел - посадил! Захотел - выпустил! А теперь Луценко свободу отрабатывает, делает то, что ему велел царъ-проффесор
Точно-точно! Не зря Янык его выпустил именно сейчас. Продуманный и спланированный ход оппозиционером! Только я заметил как он перестал хамить и жестко высказываться в адрес Яныка после "помилования? Думаете совпадение?
Приходи и присоединись к борьбе за Себя, за свою Независимость, за свою Жизнь!!!
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VUVw31Gsoyo
Пора тупорылым ублюдкам траур объявлять! Европа не даст отсосацию пока не освободят Юлю и не посадят Витю и Колю! Путь к еврокорыту перекрыт! Пора просить прощения у России проситься в ТС. Молитесь, свидомые!
А чого тобі в твоїй Твері не йметься? Що тобі взагалі від України потрібно?
Жемчужина СССР Крым оказался под оккупацией тупорылых хохляцких ублюдков! Я беженец из Керчи и жду когда хохлы сделают очередной голодомор, передохнут на пороге ЕС и я смогу вернуться домой!
ес эо уничтоженние индустрии страны ,развал сельского хозяйства и дальнейшее обнищание народа с перспективой восстановления экономики через лет 15 20, а тс это результат на следующий день,при этом можно строить любую модель экономики и полит строя.НА ГОЛОДНЫЙ ЖЕЛУДОК ЭВРОЦЕННОСТИ НЕ УСВАИВАЮТСЯ ЧЕМ БЕДНЕЕ СТРАНА ТЕМ БЫДЛЕЕ НАРОД,
Васьок, невже тобі досі не відомо, що швидко лише кролики спарюються? Та навіть у них, не буває "результату наступного ж дня".
Що таке сучасна путінська ЕРЕФІЯ? Це відроджений з небуття хазарський каганат, який, свого часу, був знищений київським князем Святославом. Так само і зараз, доля цієї викопної хижої потвори, яка знову відродилася, залежить від України-Руси. Без України це утворення приречене на погибель.
Путінська фашистська шайка побачила, що доктрина, так званого, "русскава міра" дає сбій, тому повертається в бік "рассєянства", тобто формування особливої рассєянської національної ідентичності без домінування православ'я та русскасті. Ця політика, в першу чергу, відображається в системних утисках православного населення Кубані та Ставропілля на користь дагів та чеченів, а також протекціонізму що до мусульманської міграції до інших російських регіонів. Технологічно мусульмани більш надійна опора бандитському олігархічному режиму, ніж не дуже надійні для цієї справи слов'яни. Жидівському олігархату, який захопив владу на всьому пострадянському просторі, етнічні сентименти ні до чого. Йому потрібні лише віддані вертухаї над рабами.
Поверьте но слово что высказывание такое подобных Дуюриков ничего не стоит а если это действительно он -Юрик- то трижды не стоит
Відновлення повного контролю над Україною питання життя та смерті московського каганату. Політичними аналітиками визнано аксіомою, що існування московської орди неможливе без інтеграції в неї України в якості колонії. Путінська фашистська камарилья просто не може прийняти думку, що їхня країна повинна існувати в межах власної національної держави, не поневолюючи інші народи - це для них за межами доступного. Ось і шаленіють холуї путіна, як то, глаз'єв чи медведчук, бо не виходить нічого з затіяної путіним авантюри.
Мне, тверскому быдлу, доставляет удовольствие, когда меня ставят раком. И очень возмущает, когда хахлы не хотят, чтобы любимый мной Путин имел их.
Ну, вот теперь все понятно. Плевать эти псевдополитики хотели и на стандарты и на уровень жизни граждан Украины и на развитие страны.. Ими движет всего одно животное чувство -РУСОФОБИЯ. Ради этой русофобии они готовы отдать народ в рабство, в деградацию, в нищету. Я могу понять, почему этого хотят галицаи. Но, я не могу понять почему этого должны хотеть нормальные люди, которые в России не видят врага, а видят нормального партнера. Хочет быдло, пусть отделяется, забирает своих луценков, тимошенков и тягнисраков и идет себе в Эуропу. И там себе деградируют в свое русофобское удовольствие. А мы хотим жить и нормально развиваться. Голосуем за Медведчука! Свободу Галичине!
Чемодан, вокзал, Москва! Удачи!
А вот мне интересно, тебе не обидно, что в Калуге, или в Омске врач за свою работу получает в 4-5 раз больше, чем в Кировограде, или Луганске ? Что инженеры там в 3-4 раза богаче ? Что наука там развивается, а у нас в жопе ? А ведь стартовые позиции были равными. А ? Только честно, без наездов, без "слава-украине", без "чемодан-вокзалов".
)))Смешной стартовые позиции))) Чистая половина Русской экономики это газ и нефть...вторая вторичные продукты производства на основе ископаемых(сталь алюминий....) А денюшек то "деградированых" (евриков) русычи хотят....и машинки фашиские в цене!)
Давно замечено, что когда у убогих не аргументов, они сразу начинают вопить про чемодан. Так и я тебе могу сказать точно так же -чемодан, вокзал, Варшава.. Или за Збруч в родной быдлопитомник. На выбор.