На початку тижня в кав'ярні "Бабуїн" відкрилася виставка робіт молодої художниці Марисі Рудської.
Одна зі стін в залі кав'ярні повністю завішана кольоровими малюнками птахів. Серію робіт художниця назвала "Внутрішній вирій".
"Слово "вирій" неможливо перекласти ніякою іншою мовою – ні іспанською, ні російською, ні китайською, - пояснює Марися. Більшість з відвідувачів сидять за столиками. Решта слухають художницю у вході до зали. - Приміром, російською мовою, це слово має радше позначення географічного місця - "тьоплиє края". Вирій у якомусь містичному значенні є лише в українскій мові. Вирій – це чарівне місце, куди взимку злітаються всі птахи, сходяться всі звіри і ящірки. Ключі від вирію має зозуля, вона їх носить з собою і відкриває та закриває вирій. І от взимку ми всі можемо мати всередині свій власний внутрішній вирій і пускати туди лише тих, кого хочемо зберегти протягом зими".
"Тут на картинах – те, що я хочу зберегти в своєму внутрішньому вирію". Найбільше серед малюнків художниці птахів та лисиць. Близько двох десятків малюнків птахів зроблені в реалістичній манері. Роботи переважно акварельні.
"Намалювала їх під час своєї мандрівки до Лондону. Там є парк, де всі годують птахів. За невеликі гроші купуєш буханку хліба і маєш на цілу годину безкоштовну розвагу. Хто коли-небудь годував птахів розуміє, яке це велике задоволення - ось ця довіра птахів до людей" - каже художниця.
На іншій стіні залу багато малюнків з вигаданими істотами, тваринами та людьми. Серед них дуже багато зображень рудих лисиць.
"Тут переважно казкові сюжети. Це щось внутрішнє, емоційне, - каже Марися Рудська.- От, наприклад, малюнок з лисицею і дівчиною. Це мені сон наснився, в якому моя кров була лисицею. Знаю, на словах це абсурдно звучить. Але досить часто важко пояснити сни вербально".
Після короткого привітання, Марися запрошує на імпровізовану сцені молодий гурт "Теорія струн". Вони виконують кілька композицій під гітари.
За півгодини до Марисиного столику підходять відвідувачі. Хочуть придбати кілька листівок з її роботами. На столику друзі художниці розклали принти розміром А4 та невеликі листівки. У своїх роботах Марися переважно використовує лайнери - пігментні чорнила. Спочатку підмальовує такими ручками контури, окремі деталі, а потім наносить акварель.
Семирічна дівчинка відібрала з десяток листівок. Просить маму купити їх усі. Довго крутить в руках малюнок незвичного птаха. "Це особливий, чотириногий птах. Птах, з яким можна гуляти на далеких відстанях. Птах для прогулянок", - сміється Марися.
Художниця також працює і над ілюстраціями для книг. Приміром, на початку року вийшла нова книга Сашка Ушкалова "Жесть" з ілюстраціми Марисі. Тут також кожен з малюнків із зашифрованим образом, щоб читачеві було цікавіше розгадувати символи. Раніше вона ілюструвала збірки поезій Івана Андрусяка "Неможливості мови", Павла Коробчука "Динозавр" та Леоніда Сороки "Кишеньковий дракон", книгу Галі Ткачук "Найкращі часи" та Катерини Єгорушкіної і Штефана Недериці "Будиночок з Води".
Коментарі