Ексклюзиви
вівторок, 04 серпня 2020 04:45

Відкрилася виставка рідкісних українських кіноплакатів
5

У Києві в Музеї кіно Довженко-Центру розпочалася виставка української кінореклами 1920-30-х. Можна побачити близько 100 кіноплакатів з фондів Відділу образотворчих мистецтв Інституту книгознавства Національної бібліотеки ім. Вернадського
Фото: facebook.com
У Києві в Музеї кіно Довженко-Центру розпочалася виставка української кінореклами 1920-30-х. Можна побачити близько 100 кіноплакатів з фондів Відділу образотворчих мистецтв Інституту книгознавства Національної бібліотеки ім. Вернадського
У Києві в Музеї кіно Довженко-Центру розпочалася виставка української кінореклами 1920-30-х. Можна побачити близько 100 кіноплакатів з фондів Відділу образотворчих мистецтв Інституту книгознавства Національної бібліотеки ім. Вернадського
У Києві в Музеї кіно Довженко-Центру розпочалася виставка української кінореклами 1920-30-х. Можна побачити близько 100 кіноплакатів з фондів Відділу образотворчих мистецтв Інституту книгознавства Національної бібліотеки ім. Вернадського
У Києві в Музеї кіно Довженко-Центру розпочалася виставка української кінореклами 1920-30-х. Можна побачити близько 100 кіноплакатів з фондів Відділу образотворчих мистецтв Інституту книгознавства Національної бібліотеки ім. Вернадського

Близько 100 рідкісних кіноплакатів, створених українськими художниками до вітчизняних та закордонних фільмів 1920-1930 років, показують на виставці "Кричати! Кликати! Горіти!" Відкрилася в Національному центрі Олександра Довженка.

"Мистецтво кіноплакату як окремий вид графіки зародилося та сформувалося в Україні у 1920-х, - каже генеральний директор Довженко-Центру Іван Козленко. - Українізація, бум кіновиробництва Всеукраїнського фотокіноуправління, створення навчальної бази при Київському художньому інституті сприяли появі цілої школи кінореклами. Це дозволило наприкінці десятиліття одному з найбільш активних художників-плакатистів Костянтину Болотову заявити: "Український плакат - рівноправна й велика галузь образотворчого мистецтва".

Саме кінореклама сьогодні дає уявлення про прокатну політику в Україні 1920-1930-х, про зміну стилів та ідеологічного навантаження.

Виставка "Кричати! Кликати! Горіти!" розвиває тему реклами, графіки й дизайну у вітчизняному кінематографі. А також продовжує дослідження, втілене в альбомі Довженко-Центру "Український кіноплакат 1920-х років".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Уряд відновив фінансування Довженко-центру

За словами організаторів, попри значні тиражі, що часом сягали 10 тис. примірників, більшість плакатів збереглися в невеликій кількості. Деякі з них є чи не єдиним свідченням існування стрічок, що вважаються втраченими.

"На відміну від живопису, що існував в інтер'єрі, плакат виходив на вулиці міст і сіл, де боровся за увагу глядача з іншими візуальними подразниками. У часи активної радянської пропаганди 1920-30-х мусив не лише задовольняти естетичні вимоги, а й "кричати, кликати, горіти" - привертати увагу, доносити потрібні повідомлення. Кіноплакати свого часу були активними учасниками зародження і творення чорно-білих німих чи перших звукових картин. Сприймаються сьогодні не лише як графічні кінодокументи, а й як цілком самостійне культурно-мистецьке явище", - йдеться в описі події.

Також в експозиції представлені документи з кіноархіву Довженко-Центру: буклети, лібрето, листівки, рекламні аркуші в газетах та журналах, оригінальні фрагменти фільмів.

Виставка української кінореклами 1920-30-х - спільний проєкт Довженко-Центру та Національної бібліотеки України імені Вернадського. Триває з 30 липня до 27 вересня.

Національний центр ім. Олександра Довженка заснований 1994 року. Зберігає понад 6 тис. художніх, документальних, анімаційних українських і закордонних фільмів, архівні документи з історії вітчизняного кіно. Займається його дослідженням, популяризацією та реставрацією.

Зараз ви читаєте новину «Відкрилася виставка рідкісних українських кіноплакатів». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі